آموزش حل مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی هنگام مکالمه

تعدادی از کاربران گوشی شیائومی گزارش کرده‌اند که هنگام مکالمه، صدای اسپیکر قطع می‌شود به طوری که نمی‌توانند صدای طرف مقابل را بشنوند. مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی چیست و چگونه برطرف می‌شود؟

آموزش حل مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی هنگام مکالمه

مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی هنگام مکالمه

برخی کاربران شیائومی با یک مشکل روبرو شده‌اند. آنها هنگام مکالمه صدای طرف مقابل خود را نمی‌توانند بشنوند. قطع شدن صدای گوشی شیائومی باعث شده کاربران از صحبت با دیگران دچار مشکل شوند.

با توجه به این مشکل، کاربران مجبور می‌شوند هنگام مکالمه، در حالت اسپیکر با طرف مقابل خود صحبت کنند. قطع شدن صدای گوشی شیائومی می‌تواند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، کاربر باید گوشی خود را تعمیر و اسپیکر داخلی موبایل را تعویض کند.

برای تشخیص مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری گوشی شیائومی، باید تست‌هایی روی گوشی انجام شود. در ادامه به حل مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی می‌پردازیم.

مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی مشکل قطعی صدا هنگام مکالمه

تست اسپیکر گوشی شیائومی

برای تست کردن سالم بودن اسپیکر گوشی، باید یک کد دستوری را اجرا کنید. بنابراین، اپلیکیشن تلفن را باز کنید و کد دستوری پایین را وارد کنید:

  • *#*#6484#*#*
کد دستوری تست سخت افزار وارد کردن کد دستوری برای تست سخت‌افزاری

زمانی که این کد را وارد کردید، دکمه تماس را بزنید. پس از چند ثانیه، صفحه‌ای برای تست سخت‌افزار گوشی باز می‌شود. روی گزینه Main Mic Speaker Feedback Test کلیک کنید و صفحه را ببندید. سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

قطع شدن صدای گوشی شیائومی بخش تست صدای موبایل

دوباره کد دستوری را وارد کنید تا صفحه تست باز شود. حالا گزینه Main Mic Speaker Feedback Test را انتخاب کنید و تست کنید که صدایی از اسپیکر گوشی می‌شنوید یا خیر. اگر صدایی شنیده شد، دستگاه مشکل نرم‌افزاری دارد. اما اگر صدایی نشنیدید، گوشی شیائومی شما مشکل سخت‌افزاری دارد و باید آن را تعمیر کنید.

برطرف کردن مشکل نرم‌افزاری اسپیکر

معمولا مشکل نرم‌افزاری اسپیکر مکالمه به دلیل وجود باگ در سیستم‌عامل یا اپلیکیشن Phone دستگاه است. بنابراین، بهترین کار این است که سیستم‌عامل گوشی خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. با آپدیت بودن موبایل، باگ‌ها و ایرادات فنی گوشی برطرف خواهد شد.

پس از آپدیت، به بخش تنظیمات بروید. در این بخش گزینه Apps را انتخاب کنید. اپلیکیشن Phone را پیدا و روی آن کلیک کنید. سپس گزینه Storage را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه Clear Data را بفشارید و تأیید کنید تا تمامی اطلاعات این برنامه ریست شود.

با این روش به احتمال خیلی زیاد مشکل اسپیکر گوشی شیائومی شما برطرف خواهد شد. اگر بازهم مشکل پابرجا بود، از اپلیکیشن‌های ثانویه برای تماس تلفنی استفاده کنید. اپلیکیشن Phone گوگل را دانلود و نصب کنید. سپس برای تماس‌های خود از این برنامه استفاده کنید.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی

ارسال نظر