حل مشکل وصل نشدن دسته بازی به کنسول ایکس باکس و PS4

بعضی اوقات پیش می‌آید که دسته بازی به کنسول وصل نمی‌شود یا کار نمی‌کند. مشکل وصل نشدن دسته بازی به کنسول چیست؟ آیا راه‌حلی برای این اشکال وجود دارد؟

حل مشکل وصل نشدن دسته بازی به کنسول ایکس باکس و PS4

مشکل وصل نشدن دسته بازی

یکی از مزیت‌های کنسول بازی، کنترلر این دستگاه‌ها است. دسته بازی به دلیل ارگونومی خاص خود، توانسته تجربه دلنشینی را برای گیمرها فراهم کند. به همین دلیل، شرکت‌های سونی و مایکروسافت سعی کرده‌اند بهترین کنترلر را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

گاهی اتفاق می‌افتد که دسته PS4 یا Xbox One به کنسول وصل نمی‌شود. مشکلی که بسیار ساده حل می‌شود. در ادامه به حل مشکل وصل نشدن دسته بازی Xbox One و PS4 به کنسول می‌پردازیم.

وصل نشدن دسته به کنسول کنترلرهای Xbox One و PS4

حل مشکل کنترلر DualShock 4

برای اینکه مطمئن شوید دسته PS4 به کنسول متصل شده است، آن را با کابل به دستگاه وصل کنید. برای انجام این کار، یک کابل microUSB سالم را بردارید و به دسته خود و کنسول وصل کنید. کنترلر را بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه شارژ شود.

برای صحت سلامتی دسته، کنسول PS4 را روشن کنید. سپس دکمه Playstation روی کنترلر را بفشارید. اگر چراغ لایت‌بار دسته روشن و به رنگ سفید دربیاید، دسته شما به کنسول متصل شده است. گفتنی است، اگر کنترلر به دسته متصل نشد، با یک کابل دیگر این روش را امتحان کنید.

بعضی اوقات دسته به کنسول وصل است، اما درست کار نمی‌کند. برای برطرف کردن مشکل وصل نشدن دسته بازی، ابتدا کنترلر PS4 را خاموش کنید. دسته خود را به پشت بچرخانید و با استفاده از یک سوزن، قسمت نازک سوزن را به داخل سوراخ پشتی دسته فرو کنید.

نحوه ریست کردن DualShock 4 نحوه ریست کردن DualShock 4

لازم به ذکر است،‌ سوارخ پشت کنترلر در پایین دکمه L2، سمت چپ حفره پیچ قرار دارد. در ادامه به مدت ۵ ثانیه سوزن را در سوراخ نگهدارید. حالا دسته را با استفاده از کابل کنسول متصل کنید و دکمه PS را بزنید. با این روش DualShock 4 ریست می‌شود و به تنظیمات اولیه خود برمی‌گردد.

رفع اشکال کنترلر Xbox One

ابتدا از سالم بودن باتری قلمی‌های دسته ایکس‌باکس وان اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات به دلیل معیوب بودن باتری قلمی، کنترلر به کنسول متصل نمی‌شود. توصیه می‌شود از باتری‌ قلمی‌های قابل شارژ یا باتری‌ شارژی‌های مخصوص ایکس‌باکس برای دسته خود استفاده کنید.

روش اصلی اتصال دسته به کنسول Xbox One، فشردن دو دکمه است که کنترلر را به دستگاه وصل می‌کند. اما بعضی مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد. برای اینکه این مشکل را رفع کنید، از طریق کابل دسته را به کنسول متصل کنید.

آپدیت فرمویر دسته Xbox One آپدیت فرمویر دسته Xbox One

با استفاده از یک کابل microUSB کنترلر ایکس‌باکس وان را به کنسول متصل کنید. سپس دکمه Xbox روی دسته را نگهدارید تا کنترلر روشن شود. اگر چراغ دکمه Xbox ثابت شد، دسته با موفقیت به کنسول متصل شده است.

اگر با روش اتصال با کابل، دسته به کنسول وصل نشد، احتمالا فرمویر Xbox One نیاز به آپدیت دارد. ابتدا دسته را با کابل به کنسول متصل کنید. با کنسول، با یک کنترلر دیگر به بخش Settings بروید. سپس گزینه Devices & Connections را انتخاب کنید. در این بخش،‌ روی منوی Accessories کلیک کنید.

گزینه اول این قسمت، Firmware Version است که با کلیک روی آن، کنسول آپدیت بودن فرمویر دسته را بررسی می‌کند. اگر نسخه جدیدی در دسترس باشد، کنسول به صورت خودکار شروع به نصب آپدیت در کنترلر می‌کند.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش اتصال دسته PS5 به کامپیوتر

ارسال نظر