معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی، اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی محتوای موردنظر در گوشی خود را ضبط کنید.

معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش (قسمت اول)

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بخواهید آنچه که در گوشی خود تماشا می‌کنید را ضبط کنید و یا برای تهیه کلیپ‌های آموزشی نیاز به فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش داشته باشید. خوشبختانه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها به خصوص اپلیکیشن‌های اندرویدی برنامه‌های کاربردی متنوعی را برای ضبط صفحه‌نمایش تولید کرده‌اند.

از آنجایی که این روزها اکثر آموزش‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود و در بسیاری از موارد شما نیاز به ضبط صفحه‌نمایش و محتوای آن دارید، در این مطلب قصد دارم تا چند اپلیکیشن اندرویدی پرکاربرد که از آن‌ها می‌توانید برای ثبت صفحه‌نمایش خود استفاده کنید را معرفی می‌کنیم. خوشبختانه تعداد اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها می‌توانید برای ضبط محتوای صفحه‌نمایش خود در گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های ضبط صفحه‌نمایش که روی به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب شده‌اند

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش

در برخی از گوشی‌های اندرویدی که مجهز به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید هستند، مثل گوشی‌های جدید سامسونگ، شیائومی و پیکسل برند گوگل به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های ضبط صفحه‌نمایش نصب شده است. استفاده از این اپلیکیشن‌های نسبت به اپلیکیشن‌های شخص ثالث در اولویت است چون قابلیت‌های آن بر اساس امکانات گوشی تنظیم شده است. اپلیکیشن‌های پیش فرض ثبت و ضبط صفحه‌نمایش با نام ROM شناخته می‌شوند.

اپلیکیشن مخصوص ذخیره صفحه‌نمایش در سیستم‌عامل اندروید 10

در سیستم‌عامل اندروید 10 بتا اپلیکیشن پیش‌فرضی برای ضبط صفحه‌نمایش در اختیار کاربران قرار داده شده بود که کاربران از آن استقبال زیادی کردند. اما بنا به دلایلی گوگل در نسخه اصلی اندروید 10 این اپلیکیشن را حذف کرد. اما خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش

برای دسترسی به این اپلیکیشن می‌توانید روی آیکون آن که در منوی سریع تنظیمات یا Quick Setting قرار دارد دسترسی داشته باشید. برای این بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید باید حالت developer را روی گوشی خود فعال کنید.

اپلیکیشن Screen Recorder

استفاده از اپلیکیشن Screen Recorder برای رکورد کردن صفحه‌نمایش بسیار ساده و آسان است. برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را روی گوشی خود از فروشگاه اپلیکیشن گوگل یا همان پلی استور دانلود و نصب کنید. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن تصاویر با کیفیت HD و وضوح تصویر 120fps تهیه کنید. همچنین می‌توانید همراه با صفحه‌نمایش صدای میکروفن را نیز ضبط کنید. از طرفی می‌توانید در حین ضبط محتوای صفحه‌نمایش قابلیت facecam را در آن فعال کنید تا تصویر شما نیز در گوشه صفحه ضبط شود. این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های ویژه‌ای مثل Night Mode و Day Mode و همچنین قابلیت‌های ویرایش فیلم نیز هست.

معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی

اپلیکیشن MNML Screen Record

اپلیکیشن MNML نیز یکی از برنامه‌های کاربردی برای ثبت محتوای صفحه‌نمایش است. البته این اپلیکیشن به تازگی تولید شده است و قابلیت‌های آن مرتب تغییر می‌کند. شما می‌توانید از این اپلیکیشن را پلی استور دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن متن باز است و می‌توانید بنا به نیاز خود آن را توسعه دهید.

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای ضبط صفحه‌نمایش

از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان ضبط تصاویر با سرعت 60fps اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید تصاویری با وضوح تصویر 1080 پیکسل نیز با این اپلیکیشن ضبط کنید. این اپلیکیشن روی GitHub نیز قرار دارد و می‌توانید در توسعه آن با تیم سازنده مشارکت کنید.

ارسال نظر