معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای پاک کردن حافظه گوشی

رسانه کلیک - معمولاً زمانی که یک اپلیکیشن روی گوشی درست کار نمی‌کند تصمیم به حذف و پاک کردن آن می‌گیریم. در سیستم‌عامل اندروید معمولاً یکسری فایل‌های پشتیبان از اپلیکیشن‌های مختلف زمانی که اپلیکیشن را پاک می‌کنیم همچنان روی گوشی باقی‌ می‌مانند و برای پاک کردن حافظه گوشی باید آن‌ها را پاک کنید.

معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای پاک کردن حافظه گوشی

از آنجایی که در برخی از موارد امکان مشاهده فایل‌های باقی‌ مانده از اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی وجود ندارد و این فایل‌ها فضایی را روی گوشی ما اشغال می‌کنند، بهترین راه برای پاک کردن آن‌ها استفاده از یکسری اپلیکیشن‌های مخصوص است اما همه اپلیکیشن‌هایی که برای پاک کردن مموری گوشی استفاده می‌شوند عملکرد مناسبی ندارند. در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا چند اپلیکیشن کاربردی را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند تا حافظه گوشی خود را کاملاً پاک کنید.

قبل از معرفی اپلیکیشن‌های مناسب برای پاک کردن حافظه گوشی باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که از اپلیکیشن مناسب برای پاک کردن حافظه گوشی خود استفاده نکنید در خوش‌بینانه‌ترین حالت فضای حافظه خود را به یک اپلیکیشن بدون کاربرد اختصاص داده‌اید و در بدترین حالت برخی از اپلیکیشن‌‌هایی که در دسته Device Cleaner قرار دارند راه ورود بدافزارها به گوشی شما را باز می‌کنند.

1- اپلیکیشن Files by Google متعلق به شرکت گوگل

پاک کردن حافظه گوشی یکی از اپلیکیشن‌های اندرویدی رسمی که توسط شرکت گوگل طراحی شده است، اپلیکیشن Files by Google است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند هر از گاهی فضای حافظه خود را خالی کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را باز کنید و روی برگه Clean کلیک کنید. در این قسمت شما می‌توانید پوشه‌های مختلفی را مثل Junk File، Duplicates، Back up photos و Unused apps مشاهده کنید. شما می‌توانید با کلیک روی هر کدام متوجه بشوید که فایل‌های موجود در هر پوشه چه میزان از فضای حافظه شما را اشغال کرده‌اند.

در اپلیکیشن Files با کلیک روی برگه Brows می‌توانید حافظه گوشی خود را به صورت کامل بررسی کنید و فایل‌هایی را که فضای زیادی روی گوشی شما اشغال کرده پاک کنید. برای دانلود اپلیکیشن Files by Google به این آدرس مراجعه کنید. استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن کاملاً رایگان است.

2- اپلیکیشن Droid Optimizer

پاک کردن حافظه گوشی اپلیکیشن Droid Optimizer یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی است که از آن می‌توانید برای پاک کردن فضای حافظه خود استفاده کنید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و واسط کاربری آن بسیار خوب طراحی شده است. این اپلیکیشن مجهز به قابلیت ranking system است و با استفاده از آن می‌توانید مشکلات سیستم‌عامل روی گوشی خود را به راحتی برطرف کنید. برای استفاده از قابلیت پاک کردن حافظه گوشی فقط نیاز به کلیک کردن روی یک دکمه دارید. شما می‌توانید تنظیمات این اپلیکیشن را به نحوی انجام دهید که به صورت خودکار در بازه‌های زمانی یکسان، اپلیکیشن فایل‌های به درد نخور را از روی گوشی شما پاک کند. اگر از گزینه Good Night Scheduler در این اپلیکیشن استفاده کنید، در طول شب اتصال به وای فای غیرفعال می‌شود و در نتیجه در مصرف باتری گوشی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

اپلیکیشن Droid Optimizer می‌تواند اپلیکیشن‌های بدون کاربردی را که فضای زیادی روی گوشی شما اشغال کرده‌اند به راحتی پاک کند. اگر به دنبال یک اپلیکیشن کاربردی برای پاک کردن حافظه گوشی خود هستید از اپلیکیشن Droid Optimizer استفاده کنید. برای دانلود اپلیکیشن Droid Optimizer از طریق این لینک اقدام کنید.

3- اپلیکیشن CCleaner

پاک کردن حافظه گوشی اپلیکیشن CCleaner یکی از اپلیکیشن‌های پاک کردن حافظه گوشی در گوشی‌های اندرویدی است که نسخه دسکتاپ آن نیز وجود دارد. هر چند این اپلیکیشن در برخی از موارد درست عمل نمی‌کند اما بهتر از برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی است که برای پاک کردن حافظه گوشی طراحی شده‌اند.

اپلیکیشن CCleaner نه تنها می‌تواند فایل‌های به درد نخور را از روی گوشی شما پاک کند بلکه می‌تواند حافظه شما و عملکرد دستگاه را نیز بررسی کند. این اپلیکیشن می‌تواند داده‌های موجود در کش گوشی شما را به راحتی پاک کند و همچنین ویروس‌های روی گوشی را نیز از بین ببرد.

یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن CCleaner با عنوان App Manager است که می‌تواند اپلیکیشن‌هایی را که روی گوشی شما دو بار نصب شده است پاک کند. از طرفی با استفاده از گزینه System Info شما می‌توانید منابع گوشی مثل CPU و RAM را به طور کامل بررسی کنید. این اپلیکیشن هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای دانلود اپلیکیشن CCleaner از طریق این آدرس اقدام کنید.

ارسال نظر