معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی جایگزین فتوشاپ برای اندروید (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب چند اپلیکیشن رایگان و کاربردی جایگزین فتوشاپ برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کنیم.

معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی جایگزین فتوشاپ برای اندروید (قسمت اول)

نرم‌افزار فتوشاپ یک نرم‌افزار قدرتمند و قوی برای ویرایش تصاویر است. به دلیل محبوبیت زیاد این نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های مختلفی مشابه آن برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله سیستم عامل اندروید طراحی و تولید شده است.

کار کردن با نرم‌افزار فتوشاپ برای همه آسان و ساده نیست؛ از این رو در این مطلب قصد داریم 8 اپلیکیشن کاربردی جایگزین برای اپلیکیشن فتوشاپ تحت سیستم‌عامل اندروید را معرفی کنیم.

۱- اپلیکیشن اندرویدی Snapseed

اپلیکیشن اندرویدی Snapseed اپلیکیشن Snapseed یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی ساخت گوگل است که برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر طراحی شده است. این اپلیکیشن از دید کاربران یکی از بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین فتوشاپ در سیستم‌عامل اندروید است.

در اپلیکیشن Snapseed قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار داده شده است و به همین دلیل این اپلیکیشن یک رقیب برای سایر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر اندرویدی شناخته می‌شود. اپلیکیشن Snapseed دارای 29 ابزار کاربردی و فیلترهای مختلف از جمله گزینه‌هایی برای افزایش و یا کاهش روشنایی تصویر، تنظیم کنتراست رنگی و همچنین تنظیم خودکار رنگ تصویر است.

این اپلیکیشن می‌تواند همه تصاویر با فرمت‌های RAW و JPEG را به خوبی ویرایش کند. همچنین امکان فایل‌های تصویری با فرمت RAW DNG و ذخیره آن‌ها با فرمت‌هایی مثل JPEG در این اپلیکیشن وجود دارد.

برای دانلود اپلیکیشن Snapseed اینجا کلیک کنید.

۲- اپلیکیشن اندرویدی PixLr

اپلیکیشن اندرویدی PixLr اپلیکیشن PixLr نیز یکی از جایگزین‌های کاربردی نرم‌افزار فتوشاپ در سیستم‌عامل اندروید است. نقطه قوت این اپلیکیشن وجود فیلترهای بسیار مختلف و جلوه‌های بصری ویژه برای ویرایش تصاویر است. طبق گفته کاربران در این اپلیکیشن بیش از 2 میلیون فیلتر و جلوه‌های ویرایش تصویر وجود دارد.

همچنین در اپلیکیشن PixLr امکان دسترسی به ابزارهای کاربردی و اصلی ویرایش تصویر مثل برش تصویر، چرخش و فیلترهای رفع قرمزی چشم، ویرایش پوست صورت و همچنین فیلترهایی برای سفید کردن دندان نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. کار با این اپلیکیشن برای آن دسته از کاربرانی که به محیط نرم‌افزار فتوشاپ آشنا هستند و کار کردن با آن را می‌دانند بسیار آسان و لذت‌بخش است.

نکته مهم در خصوص اپلیکیشن PixLr این است که اگرچه اخیرا نسخه رایگان بدون تبلیغ آن ارائه شده است؛ اما بر اساس گزارش کاربران هر از چند گاهی چند تبلیغ در حین کار با اپلیکیشن برای کاربران نمایش داده می‌شود.

برای دانلود اپلیکیشن PixLr اینجا کلیک کنید.

۳- اپلیکیشن اندرویدی AirBrush

اپلیکیشن اندرویدی AirBrush اپلیکیشن AirBrush یک اپلیکیشن بسیار کاربردی برای ویرایش تصاویر به خصوص تصاویر سلفی است. این اپلیکیشن دارای ابزارهای خاصی است که به شما امکان حذف موهای کنار گوش، حذف لکه‌های پوستی و ایجاد نوعی درخشش در پوست را می‌دهد. کار با این ابزار فقط از طریق چند کلیک امکان‌پذیر است.

فیلترهای ارائه شده در این اپلیکیشن بسیار زیبا هستند و استفاده از آن‌ها روی تصویر زیبایی زیادی به تصویر شما می‌دهد. در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن، یک اپلیکیشن کامل و حرفه‌ای برای ویرایش عکس نیست؛ هرچند دارای ابزارهای کاربردی زیادی است.

برای دانلود اپلیکیشن AirBrush اینجا کلیک کنید.

۴- اپلیکیشن اندرویدی Fotor

اپلیکیشن اندرویدی Fotor اپلیکیشن Fotor تا حد زیادی شبیه به اپلیکیشن PixLr در ویرایش تصاویر است. این اپلیکیشن یکی از نرم‌افزارهای تحت Cloud است که تا حد زیادی شبیه به فتوشاپ بوده و ابزارهای زیادی برای ویرایش تصاویر در آن وجود دارد. امکان تنظیم روشنایی رنگ، تضاد رنگی، اشباع رنگی، سایه‌ها، سایه روشن‌ها، نویزهای تصویری و همچنین ویرایش زوایا در این اپلیکیشن وجود دارد.

در این اپلیکیشن ابزارهای خاص دیگر نیز وجود دارد که بیشتر جنبه سرگرمی دارد. مثلا وجود انواع استیکرها، افکت‌هایی مثل افکت فیلم، نوستالژی و از این دست و همچنین ابزار کلاژ کردن تصاویر از جمله ویژگی‌های خاص این اپلیکیشن است.

افرادی که در ویرایش تصاویر چندان حرفه‌ای نیستند و به عبارتی مبتدی هستند می‌توانند تنها با یک کلیک تصویر خود را به راحتی ویرایش کنند. در این اپلیکیشن 13 ابزار ویرایش خودکار تصویر وجود دارد که برای این افرا بسیار مناسب است. البته برای افراد حرفه‌ای نیز ابزارهای ویرایش عکس مختلفی در این اپلیکیشن وجود دارد.

برای دانلود اپلیکیشن Fotor اینجا کلیک کنید.

در قسمت دوم این مطلب، چهار اپلیکیشن اندرویدی رایگان دیگر برای ویرایش عکس‌ معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر