معرفی 4 افزونه کاربردی مرورگر کروم برای زمان‌های مطالعه

رسانه کلیک - دنیای اینترنت دنیایی پر تلاطم و در عین حال پر از مطالب آموزنده است. کاربران این تکنولوژی در هر ثانیه با انبوهی از اطلاعات و صفحات وب مواجه هستند که برخی کاربردی و برخی دیگر بدون استفاده هستند. استفاده از افزونه کاربردی مرورگر کروم به کاربران کمک می‌کند تا هدفمندتر به این حجم عظیم اطلاعات و صفحات دسترسی پیدا کنند.

معرفی 4 افزونه کاربردی مرورگر کروم برای زمان‌های مطالعه

در این مطلب قصد داریم تا 4 افزونه کاربردی مرورگر کروم را که از آن‌ها می‌توان برای تغییر اندازه فونت‌ها، استایل و همچنین پس‌زمینه صفحات وب استفاده کرد معرفی کنیم. استفاده از این افزونه‌ها به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند محتوای وب سایت‌ها را مطالعه و بررسی کنند.

افزونه Reader View

این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های کاربردی برای مرورگر کروم است. کار افزونه Reader View تبدیل صفحات وب به فرمت روزنامه است. در واقع این افزونه همه بنرهایی که داخل صفحات وب قرار دارد را حذف می‌کند. رنگ پس‌زمینه صفحه توسط این افزونه به رنگ صورتی کم رنگ در می‌آید که باعث می‌شود چشم کاربر در هنگام خواندن صفحات وب خسته نشود. همچنین کاربر با استفاده از این افزونه می‌تواند صفحه وب را به صورت تمام صفحه در بیاورد.

افزونه کروم تم‌های تیره و روشنی در این افزونه وجود دارد که در واقعی که فضا کم نور یا پر نور است می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

افزونهMercury Reaer

باوجوداینکه این افزونه بسیار ساده است اما قدرتمند و کاربردی است. بعد از نصب این افزونه تنها با یک کلیک می‌توانید فرمت صفحه وب را به فرمت روزنامه و یا فرمت Reader در بیاورید.

افزونه کروم تنها مشکل این افزونه این است که تغییر فرمت صفحاتی مثل ویکی‌پدیا با این افزونه چندان جذاب نیست. در این افزونه برخی از تنظیمات پیش‌فرض را می‌توان تغییر داد. مثلاً اگر روی گزینه Setting کلیک کنید می‌توانید به 3 اندازه قلم و تم مربوط به فضای کم نور دسترسی داشته باشید. با استفاده از این افزونه می‌توانید مطالب صفحه وب را برای دستگاه Kindle ارسال کنید.

افزونه Just Read

این افزونه نسبت به افزونه‌های دیگر پیچیده‌تر است. فرمت پیش‌فرض این افزونه به اندازه کافی قوی است و می‌توان از آن برای تبدیل صفحات وب و ویکی‌پدیا به حالت روزنامه یا reader استفاده کرد. اما معجزه اصلی زمانی است که شما در تنظیمات پیش‌فرض این افزونه تغییراتی اعمال کنید.

4 افزونه کاربردی مرورگر کروم در تنظیمات مربوط به این افزونه می‌توانید به راحتی تم مربوط به نور کم را فعال کنید. از طرفی می‌توانید اندازه و سایز فونت‌ها را تغییر دهید. همچنین انتخاب‌های زیادی برای انتخاب رنگ پس‌زمینه در دسترس شما است.

افزونه Distile/ chrome's Secret Reader Mode

مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض قابلیتی دارد که می‌توان با استفاده از آن قالب صفحات وب را به حالت روزنامه در آورد. برای فعال کردن این قابلیت وارد آدرس Chrome://flags شده و سپس عبارت reader mode را انتخاب کنید. بعد از فعال کردن این قابلیت مرورگر را یک‌بار ببندید و دوباره باز کنید. با این کار این قابلیت فعال می‌شود و شما می‌توانید صفحات را در حالت Reader مشاهده کنید.

وجود این قابلیت در مرورگر کروم بسیار کاربردی است و شما می‌توانید بدون نصب کردن هرگونه افزونه‌ای از این قابلیت استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت امکان تغییر تم صفحه مرورگر نیز وجود دارد که از آن می‌توان در مواقعی که نور به اندازه کافی نیست و یا نور بیش از حد است استفاده کنید.

ارسال نظر