چگونه ببینیم کدام اپلیکیشن جلوی خاموش شدن خودکار مک را می‌گیرد؟

رسانه کلیک - با طی کردن مراحل زیر می‌توانید متوجه شوید که چه اپلیکیشن‌هایی جلوی خاموش شدن خودکار مک را می‌گیرند؛ سپس این مشکل را برطرف کنید. 

چگونه ببینیم کدام اپلیکیشن جلوی خاموش شدن خودکار مک را می‌گیرد؟

یکی از قابلیت‌هایی که کاربران در سیستم‌عامل مک به آن دسترسی دارند تنظیم خاموش شدن خودکار سیستم بعد از یک دوره زمانی مشخص است. اما در برخی از موارد ممکن است خاموش شدن سیستم‌عامل مک برای شما مشکل ایجاد کند. خوشبختانه کاربران می‌توانند دلیل ایجاد اختلال در خاموش شدن خودکار سیستم‌عامل مک را مشاهده کنند.

برای اینکه ببینید چه چیزی باعث ایجاد اختلال در روند خاموش شدن خودکار مک بعد از یک دوره زمانی خاص شده است ابتدا باید وارد قسمت Activity Monitor را باز کنید. برای این کار ابتدا وارد قسمت Applicaton شده و سپس پوشه Utilities را باز کنید. شما می‌توانید از Spotlight استفاده کنید. سپس روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید. می‌توانید از کلیدهای میانبر Command +Space استفاده کنید. وقتی نوار جستجو باز شد عبارت Activity Monitor را تایپ کنید و سپس روی گزینه Return کلیک کنید.

خاموش شدن خودکار سیستم‌عامل مک وقتی پنجره Activity Monitor باز شد روی برگه energy کلیک کنید.

خاموش شدن خودکار سیستم‌عامل مک در برگه Energy شما فهرستی از اپلیکیشن‌هایی را که در پس‌زمینه مشغول به فعالیت هستند می‌توانید مشاهده کنید. روبروی هر اپلیکیشن میزان انرژی مصرفی آن‌ها نمایش داده شده است. همچنین در این فهرست یک ستون وجود دارد که در آن می‌توانید اپلیکیشنی را که مانع خاموش شدن سیستم می‌شود مشاهده کنید. این ستون با نام Preventing sleep مشخص شده است.

خاموش شدن خودکار سیستم‌عامل مک اگر در این ستون کلمه yes روبروی یک اپلیکیشن نمایش داده شود یعنی تا زمانی که این اپلیکیشن در حال اجرا شدن است سیستم مک شما به صورت خودکار خاموش نمی‌شود. در این حالت یا باید صبر کنید تا فعالیت اپلیکیشن به صورت خودکار متوقف شود یا آن را به صورت دستی متوقف کنید. برای متوقف کردن اپلیکیشن ابتدا اپلیکیشن موردنظر را پیدا کنید و سپس روی دکمه Stop که شبیه به X است کلیک کنید.

خاموش شدن خودکار سیستم‌عامل مک وقتی پیغام تائید متوقف کردن اپلیکیشن نمایش داده شد روی گزینه Force Quite کلیک کنید. به این ترتیب سیستم بعد از گذشت زمان مشخصی خاموش خواهد شد.

اگر همچنان با مشکل خاموش نشدن خودکار سیستم مواجه بودید باید از خط فرمان برای رفع مشکل استفاده کنید.

ارسال نظر