نحوه بازیابی آیفون و آیپد با استفاده از کامپیوتر مک

 رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا از طریق فایل IPSW در مک، گوشی آیفون یا آیپد خود را به صورت دستی بازیابی کنید.

نحوه بازیابی آیفون و آیپد با استفاده از کامپیوتر مک

گاهی اوقات بروزرسانی آیفون و آیپد از طریق اپ Finder به سادگی صورت نمی گیرد. اگر دستگاه شما با چنین مشکلی روبرو شد، می توان با استفاده از فایل APSW موجود در مک یا مک بوک آن را بروزرسانی کرد. پس از انجام این کار، کلیه اطلاعات روی گوشی یا تبلت از بین می رود و آخرین نسخه iOS یا iPadOS مجددا نصب می شود. پس از اتمام فرایند بازیابی سیستم عامل می توان داده هایی که قبلا از آن ها بک گرفته ایم را نیز به دستگاه اضافه کرد.

دانلود فایل IPSW مناسب برای آیفون یا آیپد

جالب است بدانید که هنگام بروزرسانی آیفون و آیپد از طریق مک (این کار بسته به نسخه macOS به کمک Finder یا iTunes انجام می شود) کامپیوتر شما از یک فایل IPSW استفاده می کند. اگر همه چیز به خوبی پیش رفته و دستگاه شما به درستی بروزرسانی و بازیابی شود، وجود این فایل ممکن است چندان ضروری به نظر نرسد. اهمیت IPSW زمانی مشخص می شود که دستگاه قادر به بروزرسانی سیستم عامل نباشد. شما می توانید با انجام چند مرحله ساده فایل مذکور را روی مک دانلود کرده و از آن برای بازیابی آیفون و آیپد استفاده کنید.

فایل IPSW مناسب با هر دستگاه را می توان روی وب سایت IPSW جستجو و دانلود کرد. البته کلیه فایل ها باید توسط اپل تایید شده باشند وگرنه امکان نصب و بروزرسانی آن ها وجود نخواهد داشت. ابتدا وارد وب سایت شده و مدل دستگاه خود را انتخاب کنید. ما در اینجا از آیپد پرو 11 اینچی 2018 استفاده کرده ایم، اما فرایند بازیابی سایر مدل ها نیز به همین ترتیب زیر خواهد بود.

پس از یافت مدل دستگاه خود روی آن کلیک کنید.

حال کلیه فایل های IPSW برای شما به نمایش در می آیند. ترجیحا آخرین نسخه را انتخاب کنید.

به صفحه بعدی رفته و با زدن گزینه Download، این فایل نسبتا حجیم (حدودا 5 گیگابایت) را دانلود کنید. این فرایند ممکن است بسته به سرعت اینترنت شما اندکی به طول بیانجامد.

نحوه بازیابی آیفون یا آیپد از طریق فایندر مک

پس از عرضه macOS Catalina، بخش مدیریت آیپد و آیفون به جای iTunes، از طریق Finder انجام می گیرد. اما اصلا جای نگرانی نیست چراکه ویژگی های این دو برنامه تماما یکسان است. از آنجایی که فرایند زیر باعث از دست رفتن اطلاعات دستگاه می شود، مجددا یادآوری می کنیم که حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حال با استفاده از کابل USB، آیپد یا آیفون را به مک متصل کنید. اگر دستگاه شما بوت نمی شود، بهتر است پیش از انجام فرایند آن را در حالت DFU قرار دهید. به اپ فایندر در مک رفته و از نوار کناری، آیفون یا آیپد خود را انتخاب کنید. کلید Option را برای مدتی نگه داشته و سپس گزینه Restore iPhone یا Restore iPad را بزنید.

فایل IPSW (که قبلا دانلود کرده اید) را انتخاب نموده و سپس Open را بزنید.

در صورت مشاهده پیام زیر روی گزینه Install کلیک کنید.

کمی منتظر بمانید تا گوشی یا تبلت بروزرسانی ها را دانلود و نصب کند.

در مرحله بعد فایندر از شما می خواهد تا بازیابی آیفون یا آیپد را تایید کنید. روی Restore ضربه بزنید و اگر پس از بروزرسانی دستگاه پیان زیر برای شما ظاهر نشد، مجددا مراحل فوق را تکرار نمایید.

بدین ترتیب فرایند بازیابی توسط مک آغاز می شود. بهتر است طی این مدت از اتصال دستگاه خود به کامپیوتر اطمینان حاصل کنید.

پس از اتمام فرایند، یک پیام کوتاه روی صفحه ظاهر شده که خبر از بازیابی آیفون و آیپد می دهد. گزینه OK را بزنید.

حال دستگاه ری استارت می شود و شما مجددا آن را در نوار کناری مشاهده خواهید کرد. برای بازیابی اطلاعات می توانید از iCloud کمک بگیرید و یا اتصال آیفون یا آیپد را از کامپیوتر قطع کرده و همانند یک دستگاه جدید، اطلاعات لازم را از ابتدا وارد کنید.

اگر با استفاده از مک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، فرایند بازیابی اطلاعات بسیار سریع تر از سرویس iCloud انجام می گیرد. دستگاه خود را از نوار کناری Finder انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات آن برای شما به نمایش درآید.

مانند شکل زیر، نسخه پشتیبان مورد نظر را انتخاب کرده و برای آغاز فرایند گزینه Continue را بزنید.

حال دستگاه شما درست مانند روز اول شده و نواقص و مشکلات آن از بین می رود.

ارسال نظر