نحوه ترجمه صفحات وب در سافاری روی مک

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا صفحات وب در سافاری را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنید. پس با ما همراه باشید.

نحوه ترجمه صفحات وب در سافاری روی مک

جالب است بدانید که کاربران سافاری برای ترجمه وب سایت های خارجی نیازی به گوگل ترنسلیت ندارند؛ چراکه با استفاده از خود مرورگر می توان صفحات وب را به هفت زبان مختلف مشاهده کرد.

با اینکه قابلیت ترجمه مستقیم به صورت آزمایشی به سافاری 14.0 (و جدیدتر) اضافه شده اما تا کنون کارایی بدون نقصی را از خود نشان داده است. بنابراین اگر دستگاه شما از macOS Mojave، Catalina، Big Sur و نسخه های جدیدتر پشتیبانی می کند، این بدان معناست که امکان استفاده از قابلیت مذکور را خواهید داشت.

شما می توانید به صورت پیشفرض، صفحاتی که به هفت زبان اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، فرانسوی، آلمانی، روسی و پرتغالی برزیلی نوشته شده اند را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. البته امکان اضافه کردن زبان های بیشتر نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

برای ترجمه صفحات وب در سافاری ، یک وب سایت که به زبان های مذکور نوشته شده را باز کنید. مرورگر به صورت خودکار زبان را شناسایی می کند و شما می توانید پیام Translation Available و آیکون ترجمه را در قسمت URL مشاهده کنید. روی آیکون کلیک کنید.

ترجمه صفحات وب در سافاری

اگر نخستین بار است که از این قابلیت استفاده می کنید، پیامی با سه گزینه مختلف برای شما ظاهر می شود. برای فعال سازی ویژگی ترجمه باید روی Enable Translation کلیک کنید.

حال گزینه Translate to English را از منوی ترجمه انتخاب کنید.

متن بلافاصله به انگلیسی ترجمه می شود و آیکون Translation به رنگ آبی در می آید.

برای غیر فعال سازی ویژگی ترجمه و بازگشت به زبان اصلی، کافی است روی آیکون ترجمه کلیک کرده و گزینه View Original را بزنید. همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، امکان ترجمه صفحات وب در سافاری به زبان های دیگر نیز وجود دارد. برای این کار باید روی آیکون Translation کلیک کرده و این بار گزینه Preferred Languages را بزنید.

ترجمه صفحات وب در سافاری

منوی Language & Region در قسمت System Preference به نمایش در می آید. حال باید روی علامت بعلاوه (+) کلیک کرده و زبان مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین می توانید به جای یک زبان، چند زبان مختلف را برای ترجمه انتخاب کنید.

پس از گزینش زبان های مورد نظر گزینه Add را بزنید.

حال System Preference از شما می پرسد که آیا تمایل دارید زبان مورد نظر را به زبان پیشفرض تبدیل کنید یا خیر.

ترجمه صفحات وب در سافاری

پس از انتخاب زبان جدید، آیکون Translation حتی برای صفحاتی که به زبان انگلیسی نوشته شده اند نیز به نمایش در می آید.

ترجمه صفحات وب در سافاری برای زبان های جدید نیز به همان ترتیب قبل است؛ یعنی شما باید روی آیکون Translate که در قسمت URL ظاهر می شود کلیک کنید و سپس روی Translate to (زبان انتخابی) را بزنید.

برای بازگرداندن صفحه به زبان اصلی نیز باید به منوی Translation رفته و گزینه View Original را انتخاب کنید.

ارسال نظر