نحوه ساخت میانبر دسکتاپ برای قفل کردن ویندوز 10 روی کامپیوتر

رسانه کلیک – روش های مختلفی برای قفل کردن ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی وجود دارد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه با ساخت یک میانبر دسکتاپ، ویندوز 10 را قفل کنید. 

نحوه ساخت میانبر دسکتاپ برای قفل کردن ویندوز 10 روی کامپیوتر

راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان ویندوز 10 را قفل کرد. ساده ترین روش، استفاده از ترکیب کلیدهای Windows و L روی صفحه کلید است. با این حال اگر به هر دلیلی دکمه Windows روی کیبورد خراب شده باشد، آنگاه می توانید از یک راه سریع برای قفل کردن ویندوز روی کامپیوترهای شخصی استفاده کنید. در این روش سریع، تنها کافیست تا یک میانبر دسکتاپ را به وجود آورید.

پس در ابتدا، در هر جای دسکتاپ کلیک سمت راست کنید تا یک منو ظاهر شود. در این منو، نشانگر موس را روی گزینه New برده و بعد از باز شدن زیرمنو، گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه Shortcut، پنجره ای با عنوان Create Shortcut برای شما ظاهر می شود. حال دستور زیر را در کادر متنی Type The Location Of The Item تایپ و یا کپی کنید.

Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

تذکر: شما می توانید با استفاده از دستور بالا در قسمت Command Prompt، ویندوز 10 را روی کامپیوتر شخصی خود قفل کنید.

در ادامه، نامی را برای میانبر جدید خود انتخاب کنید. بهتر است نام انتخابی با قابلیت میانبر همخوانی داشته باشید تا هر کاربر دیگری از عملکرد آن باخبر شود. نام منتخب خود را در کادر زیر عبارت Type A Name For This Shortcut تایپ کرده و در نهایت روی گزینه Finished کلیک کنید.

به همین سادگی، میانبر دسکتاپ برای قفل کردن ویندوز 10 روی صفحه نمایش ظاهر می شود. پس در هر زمان که نیاز به قفل ویندوز 10 دارید، تنها کافیست که روی این آیکن دابل کلیک کرده تا ویندوز روی کامپیوتر شخصی شما قفل شود.

در واقع روش قفل کردن PC چندان مهم نیست، اما توصیه می شود که این کار را حتما انجام دهید، حتی اگر قرار است تنها یک یا دو دقیقه از سیستم خود دور شوید.

ارسال نظر