نحوه غیر فعال سازی قابلیت حذف نویز در گوشی های آیفون

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش می دهیم تا با انجام چند مرحله ساده و کوتاه، قابلیت حذف نویز را در گوشی های آیفون خود غیر فعال کنید.  

نحوه غیر فعال سازی قابلیت حذف نویز در گوشی های آیفون

گوشی آیفون به طور پیشفرض صداهای ناخواسته موجود در محیط را حین صحبت کردن از بین می برند. با اینکه قابلیت حذف نویز در بسیاری از مواقع مفید و کاربردی است، اما برخی افراد آن را نامطلوب می دانند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چراکه قصد داریم طی چند مرحله ساده، نحوه غیر فعال سازی این ویژگی را به شما آموزش دهیم.

قابلیت حذف نویز چیست؟

ویژگی حذف نویز یا Noise Cancellation نخستین بار در سیستم عامل iOS 7 معرفی شد. این قابلیت سطح صداهای موجود در محیط را بررسی کرده و یک سیگنال صوتی خلاف آن را به وجود می آورد تا بدین ترتیب از میزان صداهای پس زمینه کاسته شود. هنگامی که صدای محیط آرام و به هم پیوسته باشد، این فرایند بهتر و دقیق تر صورت می گیرد. با این وجود Noise Cancellation ممکن است در برخورد با صداهای غیر قابل پیشبینی (مانند آهنگ یا صدای خفیف جمعیت) مصنوعات ناخوشایند تولید کرده و کیفیت مکالمه تلفنی را پایین بیاورد.

علاوه بر این، برخی افراد معتقدند که این ویژگی مشکلات متعددی را از نظر جسمانی، به ویژه هنگام استفاده از هدفون، به وجود می آورد. خوشبختانه قابلیت حذف نویز را می توان به راحتی و از طریق تنظیمات خود آیفون غیر فعال کرد.

غیر فعال سازی قابلیت Noise Cancellation در آیفون

ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا همان Setting شود.

حال گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

به بخش Hearing رفته و روی گزینه Audio/Visual ضربه بزنید.

در پایان سوییچ مقابل Phone Noise Cancellation را بزنید تا ویژگی مذکور غیر فعال شود.

پس از حصول اطمینان از تغییرات انجام شده، از تنظیمات خارج شوید. بدین ترتیب ویژگی نویز کنسلینگ در تماس بعدی شما غیر فعال خواهد بود.

ارسال نظر