نوسازی آدرس آی‌پی در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - زمانی که در سیستم‌ عامل مک یا هر سیستم‌ عامل دیگری با مشکل به خصوص برای اتصال به اینترنت و یا ابزارهای دیگر به مشکل بر می‌ خورید، می ‌توانید از نوسازی آدرس آی‌پی برای حل کردن مشکل ایجاد شده استفاده کنید.

نوسازی آدرس آی‌پی در سیستم‌عامل مک

در نوسازی آدرس آی‌پی، سیستم‌ عامل مک از سرور DHCP که معمولا روتر وای‌فای است درخواست یک آدرس آی‌پی جدید می‌ کند و از این آدرس آی‌پی برای اتصال به اینترنت استفاده می ‌کند. در این مطلب قصد داریم تا روش نوسازی آدرس آی‌پی در سیستم‌ عامل مک را توضیح دهیم.

برای تغییر آدرس آی‌پی در سیستم‌ عامل مک ابتدا باید وارد بخش تنظیمات مربوط به آدرس آی‌پی بشوید. برای این کار روی آیکون اپل که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

نوسازی آدرس آی‌پی در پنجره System Preferences روی گزینه Network کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک شبکه خود را انتخاب کنید و روی دکمه Advanced کلیک کنید. در این بخش هم تنظیمات مربوط به اتصال بی‌ سیم و هم تنظیمات مربوط به اتصال با سیم یا Ethernet وجود دارد.

سیستم‌عامل مک در صفحه بعدی باید برگه Wi-Fi به صورت پیش‌ فرض فعال باشد. گزینه TCP/IPرا که در سمت راست برگه Wi-Fi قرار دارد انتخاب کنید.

نوسازی آدرس آی‌پی بعد از باز شدن این برگه روی گزینه Renew DHCP License کلیک نموده و در نهایت گزینه OK را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به سیستم ‌عامل مک فرمان بازسازی و نوسازی آدرس آی‌پی ارسال می ‌شود.

سیستم‌عامل مک ریست کردن یا باز سازی آدرس آی‌پی در سیستم‌عامل مک باعث می ‌شود که کیفیت اتصال مک به اینترنت بهبود یابد. این کار به خصوص برای زمانی که شما تنظیمات روتر خود را تغییر داده‌اید کاربرد زیادی دارد.

ارسال نظر