همه چیز درباره‌ اندروید ۱۱ ؛ از زمان عرضه تا نحوه‌ نصب روی گوشی‌های اندرویدی

رسانه‌ کلیک - اگر شما هم از یک دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید احتمالا پس از شنیدن خبر معرفی آخرین ورژن سیستم عامل شرکت گوگل، اندروید ۱۱ از خود پرسیده‌اید که آیا این نسخه از اندروید برای گوشی یا تبلیت شما عرضه می‌شود و چگونه می توانید اندروید خود را به این ورژن ارتقا دهید.

همه چیز درباره‌ اندروید ۱۱ ؛ از زمان عرضه تا نحوه‌ نصب روی گوشی‌های اندرویدی

آیا اندروید ۱۱ برای تلفن‌همراه شما عرضه می‌شود؟ کی؟

زمانی که ورژن جدیدی از اندروید به بازار عرضه می‌شود همیشه اولین پرسش مردم این است که '' چه زمانی اندروید جدید برای گوشی‌ من عرضه می‌شود؟''! در واقع پاسخ به این سوال کمی پیچیده است.

گوشی‌های گوگل پیکسل احتمالا اولین تلفن‌های همراهی خواهند بود که به طور خودکار توسط گوگل، این آپدیت را دریافت می کنند. تمامی گوشی‌های پیکسل پس از سری ۲ این آپدیت را تاکنون دریافت کرده‌اند.

برای سایر برند‌های تلفن‌همراه این عرضه بسیار به کارخانه‌ی سازنده‌ی آن بستگی دارد. در ضمن هرچه تلفن همراه شما جدیدتر باشد، احتمال بالاتری نیز وجود دارد که این آپدیت برای گوشی شما عرضه شود.

اگر شما از سری‌های جدید تلفن‌های همراه گلکسی سامسونگ استفاده می‌کنید به احتمال زیادی مشمول دریافت این آپدیت می‌شوید. هرچند سامسونگ هنوز تاریخ دقیقی برای اتفاق مشخص نکرده است اما گمان می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار این برند (s20/Note 20) تا پایان سال میلادی جاری این آپدیت را دریافت کنند.

چگونه گوشی خود را برای دریافت اندروید ۱۱ چک کنیم؟

اگر شما مطمئن هستید که تلفن‌همراه شما این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد اما هنوز پیامی مبنی بر آن دریافت نکرده‌اید، می توانید خودتان در تنظیمات گوشی دریافت این به‌روزرسانی را چک کنید. در ادامه به شما نشان می‌دهیم چگونه در گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی دریافت به‌روزرسانی را چک کنید. حتی اگر گوشی شما متعلق به هیچ کدام از دو سازنده‌ی بالا نباشد نیز شما می توانید این مراحل را در گوشی با تبلت خود انجام دهید.

در گوشی‌های گوگل پیکسل:

در گوشی های گوگل پیکسل، صفحه نمایش را به سمت پایین لمس کنید. سپس بر روی آیکون چرخ‌دنده مانند منوی تنظیمات کلیک کنید.

سپس در منوی تنظیمات به جستجوی گزینه‌ی ''System'' بپردازید و بر روی ان کلیک کنید.

اندروید ۱۱ در منوی System، بر روی گزینه‌ی ''Advanced'' برای دیدن گزینه‌های بیشتر کلیک کنید.

در انتهای لیست، گزینه‌ی ''System Update'' را انتخاب کنید.

اندروید ۱۱ و برای آخرین قدم، بر روی ''Check for Update'' کلیک کنید.

اندروید ۱۱ اگر برای تلفن‌همراه شما اندروید ۱۱ موجود باشد، پیامی مبتنی بر دریافت آپدیت برای شما به نمایش درمی‌آید. در غیر این‌ صورت شما شاهد پیام

''Your System is Up to Date'' خواهید بود که به این معناست که گوشی‌ شما هنوز آپدیت جدید را دریافت نکرده است.

در گوشی های سامسونگ:

صفحه نمایش گوشی خود را به سمت پایین لمس کنید و در منوی نمایش داده شده آیکون چرخ‌دنده مانند ''تنظیمات'' را انتخاب کنید.

سپس در صفحه تنظیمات، منو را تا پیدا کردن ''Software Update'' پایین بیاورید.

در این بخش بر روی ''Download and Install'' کلیک کنید. این گزینه برخلاف نام خود تنها، به‌روزرسانی قابل دسترس برای گوشی شما را چک می‌کند.

اگر به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای گوشی شما در دسترس باشد شما پیامی مبنی بر ان دریافت خواهید کرد در غیر این صورت شما شاهد پیام ''Your Software is Up to Date'' خواهید بود.

چگونه اندروید ۱۱ را به صورت دستی بر روی گوشی خود نصب کنیم؟

اندروید ۱۱

ممکن است علی‌رغم چک‌ کردن‌های بی نتیجه‌ی شما، گوشی شما واجد دریافت آپدیت اندروید ۱۱ باشد. به‌روزرسانی های نرم‌افزاری عموما به صورت مرحله‌ای منتشر می‌شوند به این معنی که تمام کاربران در آن واحد واجد دریافت آپدیت نیستند و به صورت تدریجی این به‌روزرسانی‌ها به کاربران عرضه می‌شود. پس اگر گوشی شما واجد دریافت این به‌روزرسانی است، نگران نشوید در روزهای آینده این آپدیت برای گوشی شما ارسال می‌شود.

هرچند راه هایی برای نصب دستی اندروید ۱۱ وجود دارد. این کار که در اصطلاح ''sideloading'' نام دارد یکی از راه‌های پیچیده‌ی نصب به‌روزرسانی‌ سیستم‌عامل است. اما باید در نظر داشته باشید که ''sideloading'' نیازمند یک‌سری پروسه‌ها و ابزارهای پیشرفته است. این احتمال وجود دارد که در صورت نصب ناصحیح، گوشی شما به طور دائم از کار بیوفتد. ''sideloading'' راه مطمئنی برای نصب به روزرسانی سیستم عامل نیست و به کاربران عادی توصیه می‌شود این راه را امتحان نکنند. برای بسیاری از ما بهترین و امن‌ترین راه برای دریافت آپدیت، انتظار برای دریافت آن از سوی سازنده گوشی از راه (Over the Air (OTD است.

ارسال نظر