کار با پنجره‌ها و انتقال آن‌ها به دسکتاپ مجازی در ویندوز 10

رسانه کلیک - اگر شما از کاربران محیط مجازی روی ویندوز 10 هستید، شاید با مشکل کار کردن و حرکت بین پنجره‌ها و انتقال آن‌ها در این محیط مجازی برخورد کرده باشید. در این مطلب کار با پنجره‌ها و انتقال آن‌ها به دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 را آموزش می‌دهیم. 

کار با پنجره‌ها و انتقال آن‌ها به دسکتاپ مجازی در ویندوز 10

انتقال پنجره‌ها به دسکتاپ مجازی با استفاده از درگ کردن پنجره‌ها بین محیط مجازی

برای درگ و دراپ کردن پنجره‌ها در محیط مجازی شما می‌توانید از ماوس یا تاچ پد خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا Task View را باز کنید، روی دکمه Task view در نوار وظیفه خود کلیک کنید و سپس دو کلید ترکیبی Windws + Tab را فشار دهید.

اگر دکمه Task View روی نوار وظیفه در ویندوز شما نمایش داده نمی‌شود، روی نوار وظیفه کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Show Task View Button را انتخاب کنید.

کار با پنجره‌ها و انتقال آن‌ها به محیط مجازی در ردیف آیکون‌های دسکتاپ در پنجره Task View ( مطابق تصویر زیر) روی آیکون دسکتاپی که حاوی پنجره‌ای است که می‌خواهید آن را حرکت دهید، کلیک کنید.

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 با کلیک روی این آیکون، دسکتاپ مجازی انتخاب شده برای شما نمایش داده می‌شود. دوباره پنجره Task View را فعال کنید. سپس آیکون پنجره‌ای را که می‌خواهید روی دسکتاپ مجازی باز شده قرار دهید، درگ کنید. اندازه پنجره درگ شده در همان حالتی که آن‌ را به سمت دسکتاپ مجازی می‌کشید، کوچک‌تر می‌شود.

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 دکمه ماوس را وقتی پنجره را به سمت دسکتاپ مجازی فعال شده کشیدید رها کنید. به این ترتیب پنجره را می‌توانید به داخل محیط دسکتاپ خود بکشید.

انتقال پنجره ها به محیط مجازی برای بستن پنجره دسکتاپ مجازی کلید Escape را فشار دهید.

انتقال پنجره‌ها به دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 با استفاده از کلیک راست

روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید پنجره‌های مورد نظر خود را به دسکتاپ مجازی منتقل کنید، استفاده از کلیک راست ماوس است. برای این کار ابتدا به همان روش قبلی Task View را باز کنید و سپس روی دسکتاپ مجازی که حاوی پنجره‌ای است که می‌خواهید آن را انتقال دهید، فوکوس کنید. در پنجره Task View روی آیکون پنجره مورد نظر کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Move To را انتخاب کنید. سپس دسکتاپ مجازی مقصد را انتخاب کنید.

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از کلیک راست ماوس پنجره‌ها را به دسکتاپ‌های مختلف منتقل کنید.

ارسال نظر