آموزش پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی | تشخیص آهنگ از روی صدا

برای همه ما پیش آمده است که یک موسیقی درحال پخش را در تلویزیون، مراکز خرید و... شنیده باشیم اما نام آن را ندانیم. در این مطلب ما ۵ راه پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

آموزش پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی | تشخیص آهنگ از روی صدا

یکی از مسائلی که ممکن از در طول روز درگیر آن شویم، دانستن نام موسیقی درحال پخش در مراکز خرید، مراسم‌ها و... است. اما آیا راهی برای انجام این کار وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله! با توجه به سرویس‌های متنوع ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف این امکان برای کاربران فراهم شده است.

۵ راه پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی

از طریق برنامه و وب‌سایت‌های زیر شما می‌توانید به راحتی نام موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنید:

۱- برنامه Shazam

پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی

برای دانستن نام یک آهنگ کافیست شازم را اجرا کرده و لوگو وسط صفحه را لمس کنید. با اینکار شما به این اپلیکیشن اجازه می‌دهید تا موسیقی درحال پخش را گوش کرده و نام آهنگ همراه تمامی مشخصات آن حتی متن آن بصورت لحظه‌ای برای شما به نمایش درآید.

یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه برای کاربران فارسی زبان امکان تشخیص موسیقی‌های ایرانی است.

۲- برنامه SoundHound

پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی

این اپلیکیشن تقریبا عملکرد مشابهی با برنامه قبلی داشته و حتی می‌توان گفت که پایگاه داده آن گسترده‌تر از شازم است. یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن سرعت و دقت بسیار بالای آن در تشخیص موسیقی درحال پخش است.

بعلاوه شما می‌توانید حتی اگر موسیقی پخش شده را برای پخش در دسترس نداشته باشید از طریق زمزمه کردن به برنامه امکان حدس زدن نام آهنگ را بدهید.

به یاد داشته باشید شما می‌توانید با گفتن عبارت "Ok Hound" نیز اقدام به بازکردن این برنامه کنید.

۳- استفاده از دستیار صوتی گوگل

پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی

از طریق این سامانه شما می‌توانید با گفتن عبارت "What is this song" به گوگل اجازه دهید به موسیقی درحال پخش گوش کرده و مشخصات آن را برای شما به نمایش درآورد. از آنجایی که گوگل از یک دیتابیس بسیار قدرتمند در این زمینه استفاده می‌کند شما می‌توانید همانند SoundHound با زمزمه کردن آهنگ مورد نظر خود اقدام به پیدا کردن آن کنید.

۴- استفاده از دستیار صوتی اپل

شما می‌توانید از طریق دستیار صوتی اپل یعنی سیری با پرسیدن عبارت "What song is currently playing" به این سامانه اجازه دهید با گوش دادن به آهنگ درحال پخش اطلاعات کامل آن را برای شما به نمایش بگذارد.

۵- استفاده از وب‌سایت Genius

این وب‌سایت در حقیقت یک مرجع کامل از متن تمام موسیقی‌های منتشر شده در جهان است. شما می‌توانید از طریق جستجوی بخشی از متن آهنگ مورد نظر اقدام به پیدا کردن آن کنید. این سایت نه‌تنها متون آهنگ‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه اطلاعات زیادی درباره خوانندگان و حتی تکه‌ای از مصاحبه‌های آن‌ها درباره موسیقی جستجو شده را به شما نشان می‌دهد.

شما از کدامیک از این منابع به جهت پیدا کردن اسم آهنگ با ملودی استفاده می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: آموزش دانلود از اپل موزیک و گوش دادن به موسیقی ها بصورت آفلاین در اپل واچ

ارسال نظر