پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید

رسانه کلیک - گاهی اوقات ممکن است روی سیستم‌عامل اندروید فایلی را دانلود کنید اما نتوانید آن را پیدا کنید. در سیستم‌عامل اندروید هم مثل سیستم‌عامل‌های دیگر گاهی پیدا کردن فایل‌های دانلود شده سخت است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید را آموزش دهیم.

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید

همه دستگاه‌های اندرویدی دارای اپلیکیشن File Manager هستند که به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب شده است. البته نام این اپلیکیشن روی دستگاه‌های اندروید مختلف، متفاوت است. مثلاً در گوشی‌های Google Pixel این اپلیکیشن با نام Files شناخته می‌شود در حالی که در گوشی‌های سامسونگ این اپلیکیشن با نام My Files نمایش داده می‌شود.

علاوه بر استفاده از اپلیکیشن مدیریت فایل پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل دیگر که روی فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی قرار داده شده است نیز استفاده کنید. روی این فروشگاه اپلیکیشن، یک اپلیکیشن با عنوان Files by Google وجود دارد که نه تنها به شما امکان پیدا کردن فایل‌های دانلود شده را می‌دهد بلکه می‌تواند به شما در خالی کردن فضای حافظه گوشیتان کمک کند.

برای دانلود این اپلیکیشن به این آدرس مراجعه کنید.

اگر از این اپلیکیشن برای پیدا کردن فایل‌های دانلود شده استفاده می‌کنید باید بدانید که فایل‌هایی که دانلود می‌شوند در پوشه‌ای به نام Downloads ذخیره می‌شوند. برای پیدا کردن فایل موردنظرتان ابتدا اپلیکیشن مدیریت فایل را روی گوشی خود باز کنید. در این مثال ما از اپلیکیشن Files روی گوشی Google Pixel استفاده می‌کنیم.

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید سپس روی پوشه Downloads کلیک کنید و روی منوی همبرگری که در گوشه سمت راست صفحه باز شده قرار دارد کلیک کنید.

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید از منوی باز شده ری گزینه Downloads کلیک کنید.

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در سیستم‌عامل اندروید همه فایل‌هایی که تا به حال دانلود کرده‌اید در این پوشه نمایش داده می‌شوند.

اگر از اپلیکیشن Files By Google استفاده کنید، دسترسی به فایل دانلود شده ساده‌تر و آسان‌تر خواهد بود. ابتدا اپلیکیشن را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود دانلود کرده و سپس آن را باز کنید. روی برگه Browse کلیک کنید.

اپلیکیشن مدیریت فایل روی گزینه Downloads کلیک کنید. در پنجره باز شده همه فایل‌هایی که تا به حال دانلود کرده‌اید قابل مشاهده هستند.

اپلیکیشن مدیریت فایل به همین راحتی می‌توانید به فایلی که دانلود کرده‌اید در سیستم‌عامل اندروید دسترسی پیدا کنید.

ارسال نظر