چاپ تصاویر در مک چگونه است؟

رسانه کلیک - اگر شما هم از کاربران سیستم‌عامل مک هستید و می‌خواهید از عکس‌های خود در این سیستم‌عامل پرینت بگیرید، می‌توانید به جای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف برای چاپ تصاویر در مک، این مطلب آموزشی را دنبال کنید.

چاپ تصاویر در مک چگونه است؟

در این روش به شما یاد می‌دهیم که چگونه از یک یا چند تصویر در ابعاد مختلف پرینت بگیرید. این آموزش برای سیستم‌عامل‌های مک از نسخه 10.10.3 به بالا کاربردی است. برای پرینت کردن تصاویر به این روش به یک پرینتر نیز نیاز دارید.

استفاده از اپلیکیشن Photo برای چاپ تصاویر در مک

ابتدا اپلیکیشن Photo را باز کنید. آیکون این اپلیکیشن شبیه به یک گل 8 پر با رنگ‌های مختلف است. می‌توانید این اپلیکیشن را از فولدر Applications پیدا کنید.

اگر تصاویری که می‌خواهید از آن‌ها پرینت بگیرید در این اپلیکیشن وجود ندارند، ابتدا باید آن‌ها را وارد اپلیکیشن کنید. برای این کار وارد منوی file شده و گزینه import را انتخاب کنید. می‌توانید عکس‌ها را روی اپلیکیشن درگ کنید.

چاپ تصاویر در مک وقتی تصاویر شما وارد اپلیکیشن شد، اپلیکیشن آن‌ها را به صورت بند انگشتی و یا Grid برای شما نمایش می‌دهد. برای انتخاب بیش از یک تصویر، می‌توانید کلید سمت راست ماوس خود را پایین نگه دارید و نشانگر ماوس را روی مجموعه‌ای از عکس‌ها قرار دهید. برای انتخاب چند عکس و چاپ تصاویر در مک به صورت هم‌زمان می‌توانید کلید Command در صفحه کلید را نگه داشته و روی هر عکسی که می‌خواهید انتخاب کنید کلیک کنید. هر عکسی که انتخاب می‌کنید اطراف آن یک کادر آبی رنگ ظاهر می‌شود.

چاپ تصاویر در مک وقتی همه عکس‌ها را انتخاب کردید، از منوی File که در بالای صفحه قرار دارد گزینه Print را انتخاب کنید. می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command + P استفاده کنید.

چاپ تصاویر در این حالت کادر محاوره‌ای مربوط به پرینت تصاویر روی صفحه ظاهر می‌شود. از این کادر نام پرینتر، ابعاد کاغذ و غیره را انتخاب کنید.

اگر بخواهید چند تصویر را هم‌زمان روی یک برگه پرینت کنید روی منوی مربوط به اندازه کاغذ کلیک کنید و گزینه Other را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه آپشن‌های مربوط به layout چندگانه برای شما ظاهر می‌شود. یکی از این گزینه‌ها چاپ 24 عکس در 4 ردیف و 6 ستون است. البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به دلخواه آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر بخواهید فقط یک عکس روی یک برگه پرینت کنید فقط گزینه Print را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه پرینتر برای چاپ کردن عکس آماده می‌شود و شما می‌توانید تصویر خود را پرینت کنید.

ارسال نظر