کد خبر:1285992
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

چند راه سریع برای ایجاد نسخه پشتیبان در سیستم‌عامل ویندوز ( قسمت دوم)

رسانه کلیک - در مطلب قبلی در خصوص ایجاد نسخه پشتیبان و اینکه از چه فایل‌هایی باید نسخه پشتیبان ایجاد کنیم صحبت کردیم. همچنین روش استفاده از Google Drive برای تهیه نسخه پشتیبان فایل‌ها و پوشه‌ها را نیز توضیح دادیم. در این مطلب 3 روش دیگر برای این کار را توضیح می‌دهیم.

۱- استفاده از OneDrive برای ایجاد نسخه پشتیبان

فضای OneDrive نیز مانند Google Drive امکان ایجاد کپی از فایل‌ها و فولدرهای مهم و نگهداری از آن‌ها را در یک فضای ابری سازی شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فضای ابری OneDrive به شما این امکان را می‌دهد که از طریق هر دستگاهی که با آن به حساب کاربری خود در Google Drive متصل شوید، می‌توانید به فایل‌هایی که در آن ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

یکی از مزایای OneDrive این است که به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز 10 قابل دسترسی است اما متأسفانه فضای آن بسیار محدود و در حدود 5 گیگ است. البته برای در اختیار داشتن فضای بیشتر باید ماهانه یک هزینه‌ای را پرداخت کنید. علاوه بر همه این موارد باید در Microsoft 365 که از طریق این آدرس قابل دسترسی است، حساب کاربری ایجاد کنید.

برای استفاده از OneDrive باید به روش زیر عمل کنید:

در سیستم‌عامل ویندوز 10 اپلیکیشن OneDrive به صورت پیش‌فرض نصب شده است و برای دسترسی به آن باید از طریق نوار وظیفه روی آیکون آن کلیک کنید یا اینکه از طریق منوی Start آن را پیدا کنید. اگر این اپلیکیشن روی سیستم‌عامل شما نصب نیست می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق این آدرس دانلود و نصب کنید.

برای استفاده از OneDrive روی آیکون آن کلیک کنید و از منوی باز شده ابتدا روی گزینه Help & Setting کلیک کنید و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید.

ایجاد نسخه پشتیبان در سیستم‌عامل ویندوز روی برگه Backup کلیک کنید و سپس از صفحه باز شده گزینه Manage Backup را انتخاب کنید. با انجام این کار یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود که از آنجا می‌توانید انتخاب کنید که ز کدم موارد، مثلاً فایل‌های روی دسکتاپ، اسناد و یا تصاویر شما کپی تهیه شود. شما نمی‌توانید پوشه‌های دیگری را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب پوشه مورد نظرتان روی گزینه Start Backup کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل کار ایجاد نسخه پشتیبان شروع می‌شود.

ایجاد نسخه پشتیبان در سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید در برگه Backup گزینه photos and videos را فعال کنید تا از روی عکس‌ها و ویدیوهای شما که روی حافظه‌های جانبی مثل USB ذخیره شده‌اند نسخه پشتیبان ایجاد شود. اگر گزینه Screenshots را فعال کنید از روی اسکرین شات‌های شما نیز نسخه پشتیبان ایجاد خواهد شد.

در نهایت حتماً گزینه Start OneDrive automatically when I Sign to Windows را فعال کنید تا هر زمان که سیستم خود را روشن کردید نسخه پشتیبان برای شما ایجاد شود. نسخه‌های پشتیبان ایجاد شده در حساب کاربری شما ذخیره خواهند شد.

۲- ایجاد نسخه پشتیبان با استفاده از DropBox

DropBox نیز یک فضای ابری برای ایجاد و نگهداری نسخه پشتیبان از فایل‌ها و فولدرهای شما است. البته DropBox محدودیت‌های خاص خود را دارد و حجم فضای ذخیره‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد فقط 2 گیگ است که با پرداخت هزینه ماهانه می‌توانید آن را بیشتر کنید.

البته ما به شما توصیه نمی‌کنیم که از DropBox به عنوان یک فضای ذخیره ابری برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید. ابزارهایی مثل Google Drive و OneDrive برای ایجاد نسخه پشتیبان مناسب‌تر هستند اما به هر حال DropBox نیز یکی از فضاهای ابری برای ایجاد نسخه پشتیبان است و اگر نیاز به فضای زیادی برای ذخیره داده‌ها ندارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

ابتدا اپلیکیشن DropBox را در صورتی که روی سیستم شما نصب نیست از این آدرس دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب اپلیکیشن یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه Preferences کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی گزینه Backups کلیک کنید و سپس روی دکمه Set Up کلیک کنید.

ایجاد نسخه پشتیبان در سیستم‌عامل ویندوز با انتخاب این گزینه یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید مواردی را که می‌خواهید از آن‌ها نسخه پشتیبان ایجاد کنید مثل پوشه‌های Desktop، Document و یا Downloads را انتخاب کنید. در پنجره باز شده گزینه Continue with Basic را انتخاب کنید و از کادر باز شده نیز روی گزینه Yes, Continue کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که اگر فضای ذخیره سازی شما تمام شود، عملیات ایجاد نسخه پشتیبان متوقف خواهد شد.

ایجاد نسخه پشتیبان در سیستم‌عامل ویندوز با انتخاب این گزینه‌ها عملیات ایجاد نسخه پشتیبان شروع می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از فایل یا فولدری روی فضای ذخیره سازی ابری دیگری مثل Google Drive یا OneDrive پشتیبان گرفته باشید، امکان کپی کردن آن روی DropBox برای شما وجود نخواهد داشت.

در صفحه باز شده در برگه General  گزینه Start Dropbox on system startup را فعال کنید تا عملیات تهیه نسخه پشتیبان برای شما هر زمانی که سیستم خود را روشن کردید، آغاز شود.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
افراد باهوش در تصمیم‌گیری کُندتر عمل می‌کنند!

افراد باهوش ممکن است به زمان بیشتری برای حل مشکلات دشوار نیاز داشته باشند و...

یکی دیگر از مدیران ارشد سابق NBCUniversal به توییتر پیوست

«جو بناروک»، معاون اجرایی ارتباطات، تبلیغات و مشارکت NBCUniversal بوده که اکنون...

افکار موجود در مغز شما می‌توانند به درد فیزیکی منجر شوند

جدیدترین یافته‌ی محققان حاکی از آن است که افکار ناراحت‌کننده درکنار آشفتگی...

آپدیت جدید برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

 پیش‌تر در ماه مه سال 2020، سامسونگ گلکسی A51 به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان...

رودخانه‌ای مواج و تلماسه‌های منجمد نشان از تاریخ پرآب مریخ دارند

کاوشگرهای استقامت ناسا و ژورانگ چین اخیرا به نشانه‌هایی دست یافته‌اند که...

جیمز وب تصویری خیره‌کننده از نوار داخلی یک کهکشان مارپیچی میله‌ای منتشر کرد

این تصویر نوار داخلی کهکشان مارپیچی میله‌ای NCG 5068 در فاصله 17 میلیون سال نوری...

شناسایی باکتری روده‌ای که می‌تواند باعث شود انسان‌ها تا 100 سال عمر کنند

به گفته دانشمندان، برخی ویروس‌های خاص در روده‌ها می‌توانند تاثیر مفیدی بر...

کارت بانکی چطور جایگزین کارت سوخت می شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال اجرای فرآیند...

درآمد مایکروسافت با هوش مصنوعی تا ۲۰۲۷ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند

«کرک ماترن» تحلیلگر Evercore ISI در یادداشت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که درآمد...

تاثیر سلول درمانی بر بیماری های کبدی

گروهی از پژوهشگران درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی را برای درمان...