چه کسانی به فایل‌های ما در گوگل درایو دسترسی دارند؟

رسانه کلیک - برای مشاهده نام افرادی که به فایل‌های ما در گوگل درایو دسترسی دارند و تنظیم سطح دسترسی هر یک از آن‌ها، باید مراحل زیر را طی کنیم.

چه کسانی به فایل‌های ما در گوگل درایو دسترسی دارند؟

اگر شما تا به حال فایل‌های خود در گوگل درایو را با افراد زیادی به اشتراک گذاشته‌اید، باید لیست و فهرست کاملی از افرادی که به این فایل‌ها دسترسی دارند در اختیار داشته باشید تا بتوانید امنیت فایل‌های خود را حفظ کنید.

خوشبختانه امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها با استفاده از گوگل درایو برای همه کاربران سرویس‌های گوگل امکان‌پذیر است و شما می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را با هرکسی که بخواهید از طریق این پلتفرم به اشتراک بگذارید. برای اینکه بدانید به فایل‌هایی که روی گوگل درایو ذخیره کرده‌اید چه افرادی دسترسی دارند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای بررسی اینکه چه کسانی به فایل‌های ما در گوگل درایو دسترسی دارند باید ابتدا وارد گوگل درایو خود شده، روی فایل مورد نظر کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه share را انتخاب کنید.

گوگل درایو اگر سایر افراد به فایلی که روی آن کلیک راست کرده‌اید دسترسی داشته باشند، نام آن‌ها و آدرس ایمیل آن‌ها و همچنین سطح دسترسی این افراد برای شما نمایش داده می‌شود.

گوگل درایو ویرایش و حذف سطح دسترسی افراد

اگر فردی در لیست نمایش داده در قسمت قبل وجود دارد که نمی‌خواهید فایل مورد نظر شما با او به اشتراک گذاشته شود، باید از قابلیت‌های ویرایش، حذف و افزودن اجازه دسترسی استفاده کنید.

برای افزودن افراد به فهرست افرادی که دسترسی به فایل برای آن‌ها آزاد است باید آن‌ها را با استفاده از قابلیت Add به فهرست اضافه کنید. برای این کار روی فیلد متنی که در کنار گزینه add People And Group قرار دارد کلیک کنید.

در این قسمت نام فرد مورد نظر را که در فهرست مخاطبانتان در حساب کاربری شما در گوگل نمایش داده می‌شود، تایپ کنید. اگر این افراد در لیست مخاطبان شما وجود ندارند، آدرس ایمیل آن‌ها را در این کادر وارد کنید.

فایل ها در گوگل درایو

اگر بخواهید فایل‌های خود را از یک حساب کاربری در گوگل درایو به حساب کاربری دیگری انتقال دهید باید حساب کاربری خود در گوگل درایو را در این کادر وارد کنید.

برای ویرایش سطح دسترس افراد به فایل‌ها در گوگل درایو روی گزینه Permission که در کنار نام افراد قرار دارد کلیک کنید.

از پنجره باز شده سطح دسترسی مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید سطح دسترسی فرد را به نحوی تنظیم کنید که فقط امکان مشاهده فایل را داشته باشد، یا بتواند روی فایل کامنت قرار دهد و اینکه بتواند محتوای فایل را تغییر دهد.

همچنین می‌توانید برای پوشه و فایل‌های موجود در آن سطح مالکیت ایجاد کنید.

ارسال نظر