آموزش سنجش نرخ تنفس و چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

با عرضه نسخه iOS اپلیکیشن پرطرفدار «گوگل فیت»، ارزیابی وضعیت تنفس و چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون امکان‌پذیر شده است. اما چگونه؟

آموزش سنجش نرخ تنفس و چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

سنجش نرخ تنفس و چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

تاکنون ویژگی‌های متعددی به اپلیکیشن گوگل فیت اضافه شده است. در ابتدا تنها کاربران پیکسل می‌توانستند از قابلیت‌های Google Fit استفاده کنند. اما حالا نسخه iOS این اپلیکیشن نیز عرضه شده و کاربران آیفون نیز قادر به استفاده از گوگل فیت هستند.

گوگل فیت، رقیب اپلیکیشن HealthKit اپل است که با استفاده از سنسورهای متعدد، فعالیت‌های بدن و همین‌طور معیارهای سلامتی را موردسنجش قرار می‌دهد. حالا نه تنها کاربران اندرویدی، بلکه کاربران iOS نیز می‌توانند از قابلیت‌های مختلف گوگل فیت مثل سنجش نرخ تنفس و ضربان قلب استفاده کنند.

با آموزش سنجش نرخ تنفس و چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون از طریق اپلیکیشن گوگل فیت همراه کلیک باشید.

همچنین بخوانید: آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون جدید

نحوه چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

ابتدا اپلیکیشن گوگل فیت را روی گوشی خود باز کنید. در منوی پایین، روی سه خط عمودی ضربه بزنید. بدین ترتیب صفحه جدیدی ظاهر می‌شود که در آن باید گزینه Vitals را انتخاب کنید.

صفحه Vitals دارای قسمت‌های مختلفی است. برای سنجش ضربان قلب، روی گزینه Get Started در قسمت Check your heart rate ضربه بزنید.

چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

سپس با فشردن دکمه Next از دستورالعمل‌های بعدی پیروی کنید.

در مرحله بعدی، گوگل فیت مجوز دسترسی به دوربین را از شما درخواست می‌کند. روی گزینه Allow (یا OK) ضربه بزنید.

پس از باز شدن دوربین در اپلیکیشن، انگشت خود را روی لنز دوربین گذاشته و نگه دارید.

پس از مدتی یک پیام روی صفحه ظاهر می‌شود که ضربان قلب شما را نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که در فرایند چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون نباید انگشت خود را حرکت دهید.

پس از سنجش ضربان قلب می‌توانید با ضربه روی دکمه آبی‌رنگ، رقم مربوطه را ذخیره کنید.

چک کردن نرخ تنفس با گوشی آیفون

برای سنجش نرخ تنفس نیز ابتدا باید اپلیکیشن گوگل فیت را روی گوشی خود باز کنید. مجددا روی سه خط افقی در منوی پایین ضربه زده و به بخش Vital بروید.

سپس روی گزینه Get Started در بخش Track respiratory rate ضربه بزنید. از دستورالعمل‌های ظاهرشده روی صفحه پیروی کرده و روی دکمه Next ضربه بزنید.

پس از اتمام دستورالعمل‌ها، گوگل فیت شروع به ردیابی حرکت سینه و بینی کرده و نرخ تنفس شما را محاسبه می‌کند. پس سعی کنید طبق دستورالعمل‌ها در مقابل دوربین ظاهر شوید.

در هنگام چک کردن نرخ تنفس با گوشی آیفون باید بدون هیچ‌گونه حرکتی در مقابل دوربین قرار بگیرید و به شکل طبیعی نفس بکشید، در غیر این صورت عملیات سنجش به درستی انجام نمی‌شود.

چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

پس از رسیدن عدد سنجش به 100%، عملیات چک کردن نرخ تنفس به پایان رسیده و می‌توانید داده‌های به‌دست‌آمده را ذخیره کنید.

چک کردن ضربان قلب در گوگل فیت چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که شما انگشت خود را روی سنسور دوربین آیفون قرار می‌دهید، گوگل فیت نور واردشده به سنسور را ردیابی کرده و با توجه به جریان خون در نوک انگشت، ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین می‌توانید نوک انگشت خود را در جلوی یک منبع نورانی و در مقابل دوربین گوشی قرار دهید تا گوگل فیت با ردیابی تغییر در رنگ انگشت (به سبب جریان خون)، ضربان قلب شما را محاسبه کند.

چک کردن نرخ تنفس چگونه انجام می‌شود؟

گوگل فیت با استفاده از دوربین سلفی و هنگامی‌که به طور ثابت در مقابل آن قرار گرفته‌اید و ناحیه سینه‌تان کاملا در کادر مشخص است، تنفس شما را ردیابی می‌کند. اپلیکیشن، حرکت ظریف سینه در هنگام تنفس را تشخیص داده و نرخ تنفس را مورد سنجش قرار می‌دهد.

چک کردن ضربان قلب با گوشی آیفون

ارسال نظر