چگونه جهت صفحات در گوگل داک را عوض کنیم؟

رسانه کلیک - بعضی از صفحات به صورت landscape بهتر خوانده می­شوند. در این مطلب نحوه تغییر جهت صفحات در گوگل داک را آموزش می‌دهیم.

چگونه جهت صفحات در گوگل داک را عوض کنیم؟

گاها ممکن است که برای بهتر خواندن جدول ­های بزرگ، نمودار یا نقشه، لازم داشته باشید که جهت آن را عوض کنید. در گوگل داک، شما این قابلیت را دارید که یک سند جدید با قالب Portrait یا Landscape بسازید. از طرفی می­توانید جهت گوگل داکی که از قبل دارید را نیز تغییر دهید. کاری که نمی­توانید انجام دهید این است که جهت یک صفحه خاص از بین کل متن را عوض کنید. تا این لحظه تنها مایکروسافت ورد این قابلیت را دارد. بیایید تا بر قابلیت­های گوگل داک تمرکز کنیم.

وارد گوگل درایو خود شوید و یک سند جدید یا یکی از اسناد موجود را باز کنید.

  1. از منو وارد بخش File و سپس Page setup شوید.
  2. در قسمت دیالوگ باکس Page setup، از بین گزینه‌­های Portrait یا Landscape، گزینه Landscape را انتخاب کنید و سپس دکمه OK را بزنید.
  3. اگر می­‌خواهید از این پس هر سند جدیدی باز می­‌کنید به حالت Landscape باشد، گزینهSet as default را پیش از کلیک بر روی OK انتخاب کنید.

لازم است برای تغییر جهت صفحات در گوگل داک خود کمی احتیاط کنید زیرا این کار ساختار سند اصلی شما را تغییر می­دهد و چندرسانه‌­­ای­‌های درون متن شما جابجا می­شود. لذا قبل از ذخیره کردن آن، یک بار کل سند خود را مرور کنید.

چگونه جهت صفحات در گوگل داک خود را از طریق موبایل عوض کنیم؟

فرآیند تغییر جهت صفحات در گوگل داک (portrait یا landscape) در گوشی­‌های اندروید و آیفون اندکی تفاوت دارد. تنظیمات Page setup در منوی سه-نقطه گوشی می­توانید پیدا کنید. عکس زیر مربوط به گوشی­های آیفون است.

  1. یک سند را از اپلیکیشن گوگل داک خود باز کنید.
  2. وارد منوی سه-نقطه در قسمت بالا سمت راست صفحه شوید.
  3. منوی ظاهر شده را پایین بروید تا Page setup را پیدا کنید.
  4. بر روی گزینه Orientation(جهت) کلیک کنید.
  5. حال جهت دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس فلش بالای صفحه را بزنید تا به سند خود بازگردید.

قالب Landscape مفید است

قالب Landscape فرمت عریض شده متن است که به شما دید افقی بهتری، به خصوص هنگامی که چندین متن در صفحه نمایش شما باز است، می­دهد. این قالب را می­توانید برای مقایسه ستون­های فاکتور و رسیدها استفاده کنید. همچنین هنگامی که می­خواهید یک نگاه کلی به متون خود داشته باشید، این فرمت مناسب است زیرا عرض صفحه نمایش کامپیوترها بیشتر از طول آن است. در صفحه نمایش موبایل با روشن کردن گزینه چرخش می­توانید راحتتر به این دست یابید.

ارسال نظر