چگونه حساب گوگل پیشفرض خود در اندروید را تغییر دهیم؟

رسانه کلیک – حساب کاربری گوگل نقش مهمی در استفاده از گوشی ها یا تبلت های اندرویدی دارد. در این مطلب به شما یاد می دهیم که چگونه حساب گوگل پیشفرض خود را روی دستگاه های اندرویدی تغییر دهید.

چگونه حساب گوگل پیشفرض خود در اندروید را تغییر دهیم؟

حساب کاربری گوگل نقش مهمی در استفاده از گوشی ها یا تبلت های اندرویدی دارد. در واقع حساب گوگل پیشفرض درباره ورود کاربر به اپلیکیشن های مختلف، خصوصا اپلیکیشن های گوگل تصمیم گیری می کند. ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چطور این حساب کاربری را تغییر دهید.

با اینکه افزودن حساب های کاربری متعدد به دستگاه اندرویدی کار آسانی به شمار می آید، اما تنظیم یک حساب ویژه به عنوان حساب پیشفرض، کمی چالش برانگیز است. حساب پیشفرض همان حسابی است که در ابتدای راه اندازی دستگاه، آن را وارد می کنید. یعنی برای تغییر حساب پیشفرض، باید از حساب فعلی خارج شوید.

فرض کنید که روی دستگاه اندرویدی خود، دو حساب گوگل فعال دارید. ابتدا شما باید از حساب گوگل پیشفرض فعلی خارج شوید. بدین ترتیب، حساب دوم به عنوان حساب پیشفرض در نظر گرفته می شود. حال می توانید مجددا به حساب اول وارد شوید، در عین حال که حساب دوم، به عنوان حساب پیشفرض باقی می ماند.

ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین کشیده و سپس روی آیکون چرخ دنده ای شکل ضربه بزنید تا منوی تنظیمات یا همان Settings باز شود.

حال گزینه Google را انتخاب کنید.

حساب پیشفرض گوگل در بالای صفحه ظاهر می شود. روی پیکان موجود در پایین اسم خود ضربه بزنید تا فهرست حساب ها به نمایش در آید.

در مرحله بعد عبارت Manage accounts on this device را انتخاب کنید.

همانطور که در شکل زیر می بینید، کلیه حساب هایی که تا کنون استفاده کرده اید برای شما نمایان می شود. روی حساب پیشفرض ضربه بزنید.

برای حذف این اکانت، گزینه Remove Account را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که پس از حذف حساب کاربری، کلیه پیام های رد و بدل شده با مخاطبان و همچنین اطلاعات مرتبط با آن حساب از روی دستگاه پاک می شود. البته چندان جای نگرانی نیست؛ چراکه می توان عمده این اطلاعات را پس از استفاده دوباره از حساب مجددا بازیابی کرد.

در صورت مشاهده پیام تایید، گزینه Remove Account را بزنید تا فرایند کامل شود.

حساب کاربری پیشفرض از فهرست اکانت ها پاک می شود. روی پیکان واقع در بالا و گوشه چپ صفحه ضربه بزنید و به قسمت تنظیمات گوگل بازگردید.

مجددا پیکان موجود در پایین اسم خود را لمس کنید تا فهرست حساب ها ظاهر شود. این بار به جای Manage accounts on this device، باید گزینه Add another account را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن گذرواژه یا اثر انگشت، صفحه گوگل باز می شود. دستورالعمل های بعدی را دنبال کرده و اطلاعات مربوط به حساب مورد نظر خود را وارد کنید.

فرایند فوق ممکن است چند ثانیه به طول بیانجامد. همانطور که ملاحظه کردید، شما می توانید با انجام چند مرحله ساده و تنها در عرض چند دقیقه، حساب گوگل پیشفرض خود را در اندروید تغییر دهید.

ارسال نظر