خودروی خود را چگونه به صورت رایگان گازسوز کنیم؟

رسانه کلیک - در صورتی که بخواهید به صورت رایگان خودروی خود را گازسوز کنید باید به سامانه irngv.ir مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید.

خودروی خود را چگونه به صورت رایگان گازسوز کنیم؟

خودروهای عمومی به صورت رایگان گازسوز می شود. حمید قاسمی ده چشمه، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد به وزارت نفت برای گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی باری و مسافری که فعالیت حمل و نقل را انجام می‌دهند، اظهار کرد: «متقاضیان برای نام‌نویسی تبدیل خودروهای خود به گازسوز باید به سامانه irngv.ir مراجعه کنند. از محل صرفه‌جویی حاصله و صادرات این صرفه‌جویی به صورت رایگان خودروهای باری و مسافری گازسوز خواهند شد.»

برای این کار باید به سامانه irngv.ir مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. سایر کارها به صورت اتوماتیک انجام می شوند و زمان اجرا به متقاضیان اعلام خواهد شد. در این هنگام متقاضی می تواند برای تبدیل خودروی خود مراجعه کند. پس از ثبت اطلاعات، سامانه بر اساس زمان درخواست اولویت بندی می کند و برای متقاضیان پیامک ارسال می شود.

مردم هم اکنون می توانند با هزینه شخصی چنین اقدامی را انجام دهند. قاسمی ده چشمه در این زمینه توضیح می دهد: «مشکلی در این بخش وجود ندارد اما باتوجه به این‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود.»

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در رابطه با ظرفیت این مراکز اعلام کرد: «این مساله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد اما می‌توان گفت که تقریبا در هر شرکت کارخانه مخزن حدودا ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.»

در نهایت حمید قاسمی ده چشمه تصریح کرد: «در واقع با انجام گازسوز کردن خودرو‌ها به تبع هزینه کرایه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و از اجرای ثبت نام تا به امروز چیزی بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که امیدواریم تا پایان سال ۸۰ هزار خودرو گازسوز شوند.»

ارسال نظر