چگونه قابلیت اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ را غیرفعال کنیم؟

رسانه کلیک - یکی از قابلیت‌های پیام رسان واتس‌اپ ایجاد گروه‌های مختلف برای تبادل اطلاعات و در تماس بودن با سایرین است. این قابلیت به دیگران امکان اضافه کردن شماره ما در گروه‌های مختلف پیام رسان واتس‌اپ را می‌دهد. برای غیرفعال کردن این قابلیت، یعنی اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران راه‌ حلی وجود دارد که در ادامه این مطلب آن را معرفی می‌کنیم.

چگونه قابلیت اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ را غیرفعال کنیم؟

کنترل کردن قابلیت اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ در سیستم‌عامل اندروید

برای کنترل کردن قابلیت افزوده شدن به گروه‌های مختلف توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ تحت سیستم‌عامل اندروید باید ابتدا جدیدترین نسخه پیام رسان واتس‌اپ را روی گوشی خود نصب کنید.

سپس اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را باز کنید و روی دکمه Menu که بالای نوار ابزار قرار دارد کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ در این مرحله روی دکمه Setting کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ سپس روی گزینه Account کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ در بخش Account روی گزینه Privacy کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ در صفحه باز شده گزینه‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها مربوط به گفتگو یا چت کردن با دیگران است. در این قسمت روی گزینه Groups کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ در بخش Who can add me to groups سه گزینه مختلف وجود دارد. یکی Everyone، یکی My Contacts و دیگری My contacts Except

اگر می‌خواهید فقط افرادی که شماره آن‌ها در فهرست مخاطبان قرار دارد بتوانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند گزینه My Contact را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید فقط افراد خاصی شما را به گروه‌های پیام رسان واتس‌اپ اضافه کنند روی گزینه My Contact Except کلیک کنید و سپس در این قسمت افرادی که نمی‌خواهید شما را به گروه پیام رسان واتس‌اپ اضافه کنند مشخص کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ با استفاده از این تنظیمات می‌توانید مانع اضافه شدن به گروه‌های پیام رسان واتس‌اپ توسط افراد غریبه و یا افرادی که تمایل ندارید بشوید.

اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ در گوشی‌های آیفون

روشی که در بالا برای کنترل دعوت و افزوده شدن به گروه‌های پیام رسان واتس‌اپ در سیستم‌عامل اندروید توضیح داده شده برای اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ روی گوشی‌های آیفون جواب نمی‌دهد و در این گوشی‌ها باید از روش متفاوتی استفاده کنید.

برای کنترل کردن قابلیت اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران در پیام رسان واتس‌اپ در آیفون ابتدا اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را روی گوشی خود باز کنید. سپس گزینه Account را انتخاب کنید.

سپس روی دکمه Privacy کلیک کنید.

اضافه شدن به گروه در پیام رسان واتس‌اپ گزینه Groups را انتخاب کنید.

در این صفحه می‌توانید یکی از گزینه‌های Everyone، My Contacts و Nobody را انتخاب کنید.

در این حالت وقتی فردی بخواهد شما را به گروهی در پیام رسان واتس‌اپ اضافه کند، ابتدا پیامی مبنی بر اینکه شما از طرف فرد دیگری برای پیوستن به گروه دعوت شده‌اید نمایش داده می‌شود. اگر روی این پیام کلیک کنید لینک وارد شدن به گروه برای شما نمایش داده می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید به گروهی که دعوت شده‌اید ملحق شوید.

روشی که در بالا توضیح داده شد یکی از روش‌های مربوط به کنترل کردن قابلیت دعوت و افزوده شدن به گروه‌ها در پیام رسان واتس‌اپ است و روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

ارسال نظر