چگونه مانع اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی شوید؟ (قسمت اول)

رسانه کلیک - اگر همیشه با مشکل کم شدن و تمام شدن سریع شارژ باتری در گوشی‌های اندرویدی مواجه می‌شوید به احتمال بسیار زیاد باید مشکل اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی خود را برطرف کنید.

چگونه مانع اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی شوید؟ (قسمت اول)

در این مطلب و مطلب بعدی نحوه بستن اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی مشغول فعالیت هستند را آموزش می‌دهیم.

به روز رسانی سیستم‌عامل اندروید

یکی از کارهایی که برای برطرف کردن مشکل باز بودن و فعال بودن اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس‌زمینه گوشی می‌توانید انجام دهید این است که سیستم‌عامل دستگاه خود را به روز رسانی کنید. البته برای اینکه بتوانید سیستم‌عامل دستگاه اندرویدی خود را به روز رسانی کنید باید حتماً سازنده گوشی برای سیستم‌عامل اندروید شما به روز رسانی جدید را ارائه کرده باشد.

زمانی که شما سیستم‌عامل اندروید خود را به روز رسانی می‌کنید برخی از باگ‌های آن به خصوص باگ‌های مربوط به مموری یا حافظه گوشی برطرف می‌شود. مثلاً در سیستم‌عامل اندروید 9 که به اندروید Pie مشهور است، بسیاری از مشکلات مربوط به باز بودن اپلیکیشن‌های گوشی در پس‌زمینه برطرف شده است.

پیدا کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه در حال فعالیت هستند و بهینه کردن مصرف باتری در گوشی

با استفاده از روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود شما می‌توانید بفهمید که اجرای کدام اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی فعال است و کدام یک حجم شارژ باتری و حافظه رم بیشتری را مصرف می‌کنند.

برای انجام این کار ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و روی گزینه Developer Option کلیک کنید. حتماً قبلاً باید این گزینه را فعال کنید. این گزینه معمولاً در منوی System وجود دارد.

اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه از منوی باز شده روی گزینه Running Services کلیک کنید.

اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه در پنجره Running Services فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا شدن هستند نمایش داده می‌شود.

برای اینکه ببینید کدام اپلیکیشن‌‌ها حجم بیشتری از حافظه گوشی و همچنین شارژ باتری را مصرف می‌کنند روی گزینه Battery Menu کلیک کنید تا اطلاعاتی را که می‌خواهید پیدا کنید.

اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه در صفحه باز شده می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که بیشترین حجم باتری را مصرف می‌کنند مشاهده کنید.

اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه برای بستن اپلیکیشن‌هایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند روی اسم اپلیکیشن کلیک کنید و در صفحه باز شده حتماً گزینه Force-Stop را انتخاب کنید. شما می‌توانید از منوی Running Services استفاده کنید.

ارسال نظر