چگونه منوی استارت و نوار ابزار ویندوز 10 را به حالت تیره درآوریم؟

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از حالت تیره برای منوی استارت، نوار وظیفه، اکشن بار و سایر قسمت های ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه منوی استارت و نوار ابزار ویندوز 10 را به حالت تیره درآوریم؟

همانطور که می دانید تا قبل از بروزرسانی مه 2019، منوی استارت، اکشن سنتر، منوی محتوا و نوار ابزار ویندوز 10 همگی به رنگ تیره و اپلیکیشن ها به رنگ روشن بودند. اما اکنون تم سیستم عامل به طور پیشفرض روشن است و کاربر باید برای استفاده از حالت تیره باید ویژگی Dark Mode را فعال کند. در این مطلب نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا به منوی استارت رفته و با کلیک روی آیکون چرخ دنده ای شکل، پنجره تنظیمات یا همان Windows Settings را باز کنید. روش دیگر آن است که به صورت همزمان کلیدهای Windows و I را فشار دهید.

پس از باز شدن پنجره Settings روی گزینه Personalization کلیک کنید.

از منوی ظاهر شده در کنار صفحه، گزینه Colors را انتخاب نمایید.

حال از منوی کشویی گزینه Choose your color را بزنید. سه گزینه زیر برای شما به نمایش در می آیند:

  • Light: این گزینه باعث می شود تم ویندوز روشن بماند و اپلیکیشن ها، نوار وظیفه، منوی استارت و اکشن سنتر همچنان به رنگ روشن ظاهر شوند.
  • Dark: این گزینه تم ویندوز را به حالت تیره باز می گرداند؛ در نتیجه تمامی اپلیکیشن ها، منوی استارت، نوار وظیفه و اکشن سنتر به رنگ تیره در می آیند.
  • Custom: این گزینه به شما اجازه می دهد تا تم تیره و روشن را بسته به سلیقه خود با یکدیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال می توانید مانند نسخه قبلی ویندوز 10، نوار وظیفه را به حالت تیره و اپلیکیشن ها را به حالت روشن درآورید.

ما برای ادامه کار گزینه Custom را انتخاب کرده ایم.

پس از کلیک روی Custom، دو گزینه جدید در زیر منوی Choose your color ظاهر می شود. حال برای عبارت Choose your default windows mode گزینه Dark و برای عبارت Choose your default app mode گزینه Light را بزنید.

نوار وظیفه سریعا به رنگ تیره و اپلیکیشن ها به رنگ روشن در می آیند. همانطور که در شکل زیر می بینید، تم ویندوز 10 به زمان قبل از بروزرسانی باز می گردد.

در پایان پنجره Setting را ببندید تا تنظیمات ذخیره شوند.

ارسال نظر