چگونه میزان حافظه رم دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنیم

رسانه کلیک - حافظه رم یکی از بخش‌های سخت‌افزاری بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است. هرچه میزان رم گوشی هوشمند شما بیشتر باشد، سرعت و عملکرد گوشی بالاتر خواهد بود.

چگونه میزان حافظه رم دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنیم

اگر می‌خواهید بدانید که حجم حافظه رم دستگاه اندرویدی شما چقدر است مراحلی را که در ادامه توضیح می‌دهیم انجام دهید. با استفاده از روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم شما می‌توانید به اطلاعات جالبی در دستگاه اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید.

برای اینکه بدانید حافظه رم دستگاه اندرویدی شما چقدر است ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید. برای باز کردن اپلیکیشن Setting یا انگشت خود را روی صفحه Home از بالا به پایین بکشید و روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و یا روی آیکون اپلیکیشن Setting کلیک کنید.

میزان حافظه رم بعد از باز کردن اپلیکیشن Setting، صفحه را به سمت بالا بکشید و گزینه About Phoneرا پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

میزان حافظه رم در پایین صفحه روی گزینه Build Number تقریباً 5 بار کلیک کنید تا پیام You are now a developer برای شما ظاهر شود.

میزان حافظه رم دوباره وارد منوی Setting شده و این بار روی گزینه System کلیک کنید.

دستگاه اندرویدی روی قسمت developer options کلیک کنید. در صورتی که این گزینه برای شما نمایش داده نمی‌شود، گزینه Advanced را بررسی کنید.

دستگاه اندرویدی در بالای صفحه نمایش داده شده گزینه Memory وجود دارد که در کنار آن میزان حافظه گوشی نمایش داده می‌شود. اگر روی این گزینه کلیک کنید اطلاعات بیشتری برای شما نمایش داده می‌شود.

دستگاه اندرویدی توجه داشته باشید که بسته به سازنده گوشی، این صفحه می‌تواند برای هر مدل گوشی متفاوت باشد. اما در همه گوشی‌ها عددی که در کنار گزینه Total Memory نمایش داده می‌شود، میزان حافظه رم گوشی شما است.

معمولاً میزان حافظه رمی که در این قسمت نمایش داده می‌شود با آنچه که در مشخصات گوشی آمده کمی متفاوت است. مثلاً برای گوشی‌هایی که رم آن‌ها در حدود 8 گیگ مشخص شده است، میزان رم در این قسمت در حدود 7.8 گیگ نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر