چگونه همیشه مرورگر فایرفاکس را در حالت خصوصی یا Private باز کنیم؟

رسانه کلیک - مرورگر فایرفاکس معمولا فعالیت‌های کاربران خود را دنبال می‌کند. اگر شما هم از کاربران این مرورگر پرطرفدار هستید؛ اما نمی‌خواهید فعالیت‌های شما در این مرورگر ثبت شود، باید آن را در حالت Private باز کنید. اگر مرورگر را در این حالت باز کنید، بعد از بستن آن هیچ کدام از فعالیت‌های شما یا همان History شما در آن ذخیره نمی‌شود.

چگونه همیشه مرورگر فایرفاکس را در حالت خصوصی یا Private باز کنیم؟

حالت Private در مرورگر چیست؟

حالت Private در مرورگر فایرفاکس به حالتی گفته می‌شود که هیچ کدام از فعالیت‌های شما مثل فهرست جستجوها و یا وب‌سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اید یا فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید در مرورگر ذخیره نمی‌شود و با هر بار بستن و باز کردن مرورگر از بین می‌روند.

این حالت از مرورگر به خصوص زمانی که از یک کامپیوتر مشترک با سایر اعضای خانواده و یا دوستان خود استفاده می‌کنید بسیار کاربردی است.

مراحل انجام تنظیمات حالت Private در مرورگر فایرفاکس

ابتدا مرورگر فایرفاکس را باز کنید و روی آیکون سه خطی که به آیکون همبرگری مشهور است و در گوشه بالا سمت راست پنجره مرورگر قرار دارد کلیک کنید.

حالت Private در فایرفاکس از منوی باز شده روی گزینه Option کلیک کنید.

حالت Private در فایرفاکس از صفحه Option روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید.

در صفحه Privacy & Security گزینه History را پیدا کنید و در این بخش روی منویی که در کنار گزینه Firefox Will قرار دارد کلیک کنید. از این منو گزینه Use Custom Setting را انتخاب کنید.

حالت Private در فایرفاکس در این قسمت گزینه Always Use Private Mode را فعال کنید.

به محض فعال کردن این گزینه، فایرفاکس پیغامی مبنی بر اینکه برای فعال شدن حالت Private باید مرورگر را یک‌بار بسته و باز کنید، نمایش می‌دهد. از پنجره باز شده گزینه Restart Firefox Now را انتخاب کنید.

حالت Private در فایرفاکس وقتی مرورگر بعد از بسته شدن خودکار دوباره باز شد، به منوی option رفته و دوباره وارد قسمت Privacy & Security شده و گزینه History را انتخاب کنید. این کار برای تائید تنظیماتی است که قبل از بسته شدن مرورگر انجام داده‌اید. اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید، در این قسمت باید گزینه Always Use Private Browsing Mode فعال باشد.

حالت Private در فایرفاکس با انجام این مراحل مرورگر شما از این پس در حالت Private باز خواهد شد.

ارسال نظر