چگونه استیکر تلگرام بسازیم؟

استیکرها جهان مخصوص خود را دارند. شاید شما دوست داشته باشید مکالمات خود را با گرافیک‌های زیبا جذاب‌تر کنید. این امکان تا حد زیادی برای شما فراهم شده است، زیرا تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا استیکر تلگرام خود را بسازید.

چگونه استیکر تلگرام بسازیم؟

بهترین نکته در ساخت استیکرهای تلگرام این است که شما نیاز به مهارت خاص و پروسه طولانی مدت ندارید. شما فقط تصاویر را به یک ربات ارسال می‌کنید و تمام! استیکر شما آماده است.

مراحل ساخت استیکر تلگرام

گام 1: استیکر خود را طراحی کنید

برای ایجاد استیکرهای تلگرام لازم نیست یک طراح گرافیک حرفه‌ای باشید. اگر طراحی بلد هستید که عالی است؛ اما اگر اینطور نیست، امیدتان را از دست ندهید.

برخی از بهترین استیکرهای تلگرام کاراکترهای خنده‌دار شبیه meme هستند که از اصطلاح‌ها و عکس‌ها تشکیل شده‌اند. حتی مهارت اولیه طراحی برای ساخت آن‌ها کافی است.

استیکر تلگرام

استیکرهایی که ایجاد می‌کنید، باید از یک سری اصول یکپارچه پیروی کنند. اما نگران نباشید، زیرا این الزمات فوق‌العاده ساده هستند:

  • پسوند هر استیکر تلگرام باید PNG باشد؛ پس‌زمینه آن شفاف و سایزش 512*512 پیکسل در نظر گرفته شود.
  • فایل تصویری استیکرها باید جداگانه طراحی شود. طراحی و بارگذاری آنها در دسکتاپ راحت‌تر از تلفن همراه است؛ بنابراین بهتر است از تلگرام برای مک، تلگرام برای ویندوز یا تلگرام وب استفاده کنید.
  • آیکون پکیج استیکر شما اختیاری است. اگر می‌خواهید آیکون داشته باشید، یک تصویر با سایز 100*100 و پسوند PNG با یک لایه شفاف طراحی کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از مواردی مانند بخشی از دیالوگ فیلم‌ها برای ایجاد استیکر، نقض حق چاپ است. در صورت شکایت صاحب حق چاپ، پکیج استیکر شما از تلگرام حذف خواهد شد.

پکیج‌ استیکر تلگرام بطور متوسط شامل 10 تا 20 استیکر است؛ اما محدودیتی در تعداد مورد نظر برای بارگذاری ندارید. برخی از پکیج‌ها دارای بیش از 100 استیکر هستند! حتی پس از انتشار می‌توانید موارد جدید را به پکیج خود اضافه کنید.

برای طراحی استیکرهای خود نیازی به برنامه Photoshop ندارید. می‌توانید استیکرهای خود را با استفاده از یک اپلیکیشن استیکرساز تلفن همراه یا برنامه‌های رایگان جایگزین نرم افزار Adobe طراحی کنید. در اینجا استیکرها توسط برنامه تحت وب SVG-Edit طراحی شده‌اند.

گام 2: ربات استیکر تلگرام را پیدا کنید

پس از آماده شدن استیکرهای تلگرام خود، ربات استیکر تلگرام را جستجو کنید. می‌توانید این کار را با باز کردن تلگرام و تایپ "stickers" در قسمت جستجو انجام دهید.

روی chat کلیک کنید و لیستی از دستوراتی را که می‌توانید استفاده کنید مشاهده خواهید کرد:

  • newpack/ برای ایجاد پکیج جدید استیکر تلگرام
  • addsticker/ برای افزودن استیکر به پکیج موجود
  • delsticker/ برای حذف یک استیکر از یک پکیج
  • ordersticker/ برای تغییر مجدد استیکرهای یک بسته
  • stats/ برای دریافت آمار استفاده از یک استیکر خاص
  • top/ برای مشاهده استیکرهای برتر در پکیج خود
  • packstats/ برای دریافت آمار استفاده از یک پکیج خاص
  • packtop/ برای مشاهده پکیج‌های برتر خود
  • cancel/ هر فرمانی را که به تازگی استفاده کرده‌اید، لغو شود

برای شروع روی newpack/ کلیک کنید.

گام 3: استیکر تلگرام خود را بارگذاری کنید

ربات استیکر تلگرام بارگذاری و انتشار استیکرهای شما را آسان می‌کند. مراحل زیر را انجام دهید:

  • دستور newpack/ را وارد کرده و دکمه Enter را بزنید.
  • ربات استیکر نام پکیج شما را می‌پرسد. نام را وارد کرده و send کنید.
  • اکنون روی آیکون File کلیک و اولین استیکر خود را بارگذاری کنید. توجه کنید که آن را به عنوان یک فایل بارگذاری کنید و به عنوان یک عکس آن را لود نکنید. در صورت استفاده از آیکون camera، ربات تصویر را رد می‌کند.
  • ربات از شما می‌خواهد یک ایموجی به استیکر خود اختصاص دهید. ایموجی را انتخاب کنید که بیشتر با این استیکر شما مطابقت داشته باشد و Enter را برای ارسال فشار دهید. می‌توانید چند مورد اختصاص دهید، اما تلگرام بیش از دو ایموجی برای هر استیکر را توصیه نمی‌کند.

استیکر تلگرام

  • مراحل 3 و 4 را برای افزودن هر استیکر تلگرام تکرار کنید.
  • پس از اتمام کار، دستور publish/ را وارد کرده و آن را ارسال کنید.
  • اگر می‌خواهید آیکونی برای پکیج خود اضافه کنید، آن را دقیقا مانند بقیه تصاویر بارگذاری و برای ربات ارسال کنید. اگر آیکون ندارید، فقط دستور skip/ را بنویسید و ارسال کنید. اولین استیکر شما، آیکون این پکیج خواهد شد.
  • در پایان، یک نام کوتاه برای پکیج خود به ربات ارسال کنید تا در URL آن استفاده شود.

تمام شد! روی پکیج استیکر تلگرام خود کلیک کنید تا ببینید همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اگر بیش از 10 استیکر دارید، می‌توانید آنها را پیمایش کنید.

شروع به ارسال استیکر خود کنید

تلگرام فروشگاه استیکر یا راه دیگری برای یافتن همه استیکرهای موجود در نرم‌افزار ندارد. این بدان معناست که بسته شما بلااستفاده می‌ماند تا زمانی که شما و آشناهایتان، استیکرهایی را که ساخته‌اید، شروع به ارسال کنید.

وقتی روی لینک پکیج خود کلیک می‌کنید، 2 راه برای شروع به اشتراک‌گذاری استیکر تلگرام خود مشاهده خواهید کرد.

اشتراک‌گذاری (Share): با این کار لینک پکیج شما به مخاطب یا گروه دلخواه شما در تلگرام ارسال می‌شود.

افزودن استیکر (Add Stickers): پکیج به مجموعه شما اضافه می‌شود، بنابراین می‌توانید استیکرها را بطور مجزا برای مخاطبین تلگرام خود ارسال کنید. سپس دوستان شما می‌توانند پکیج را با ضربه زدن روی استیکر ارسال شده، مشاهده و اضافه کنند.

استیکر تلگرام

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. همچنین می‌توانید آموزش ساخت ربات تلگرام را از اینجا ببینید.

شما از چه طریقی استیکر تلگرام می‌سازید؟ پیشنهادات و سوالات خود را با ما مطرح کنید.

ارسال نظر