کاهش صدای پس‌زمینه میکروفون در ویندوز

رسانه کلیک - کیفیت صدا در حین برگزاری جلسات آنلاین و یا صحبت با دوستان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های کاربردی برای کاهش صدای پس‌زمینه در هنگام استفاده از میکروفون را در ویندوز آموزش دهیم.

کاهش صدای پس‌زمینه میکروفون در ویندوز

قبل از آموزش بالا بردن کیفیت صدای پس‌زمینه در ویندوز باید چند نکته مهم را در حین استفاده از میکروفون در نظر داشته باشید.

استفاده از هدست

برای کاهش صداهای پس‌زمینه میکروفون، بهتر است از هدست به جای میکروفون لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

استفاده از میکروفون‌های اکسترنال

در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و یا کامپیوترهای شخصی، کیفیت میکروفون چندان مناسب نیست. از این رو بهتر است از میکروفون‌های اکسترنال استفاده کنید.

کاهش صدای پس‌زمینه

قبل از شروع به استفاده از میکروفون، پنجره‌ها را ببندید، اگر دستگاه تهویه روشن است آن را خاموش کنید. گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید و اپلیکیشن‌هایی که ممکن است در حین استفاده از میکروفون صدای اضافه ایجاد کنند را کاملاً ببندید.

فعال کردن قابلیت کاهش صدای بک‌گراند در ویندوز

در ویندوز 10 هم مانند ویندوز 7، اپلیکیشن میکروفون دارای یک ویژگی برای کاهش صدای پس‌زمینه در میکروفون است. گزینه‌های موجود برای کاهش صدای پس‌زمینه بسته به نوع کارت صدا که در سیستم تعبیه شده است، متفاوت است.

برای دسترسی به این گزینه‌ها باید پنجره کنترل پنل را در حالت small icone یا large icon قرار دهید و سپس روی گزینه Hardware and Sound و سپس گزینه sound کلیک کنید.

صدای پس‌زمینه میکروفون در ویندوز روی برگه Recording در پنجره Sound کلیک کنید و سپس میکروفون خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب میکروفون روی گزینه Properties کلیک کنید.

کاهش صدای پس زمینه روی برگه Levels کلیک کنید. اگر مشکل همیشه مشکل صدای پس زمینه در میکروفون را دارید در قسمت Microphon Boost به احتمال بسیار زیاد تنظیمات روی +10 تا +20 دسی‌بل تنظیم شده است. این تنظیمات باعث می‌شود حساسیت میکروفون نسبت به صداها بیشتر شود و در نتیجه صداهای پس‌زمینه را بیشتر دریافت کند. برای کاهش میزان این حساسیت این تنظیمات را روی اعداد کمتر قرار دهید. برای اینکه صدای شما بهتر شنیده شود، حجم صدا را افزایش دهید.

بعد از اعمال تغییرات، روی دکمه Apply کلیک کنید. با این کار تنظیمات شما ذخیره می‌شود.

صدای پس‌زمینه میکروفون در ویندوز در نهایت روی برگه Enhancements کلیک کنید. بسته به نوع سخت‌افزاری که شما دارید ممکن است این برگه غیرفعال شده باشد. اگر در این برگه گزینه‌هایی مثل Noise Suppression و یا Noise Cancellation نمایش داده می‌شود آ‌ن‌ها فعال کنید.

روی گزینه Ok کلیک کنید؛ پنجره را بسته و از بهبود صدای پس‌زمینه میکروفون در ویندوز لذت ببرید.

ارسال نظر