چگونه موبایل را از فرزندم بگیرم؟

خیره ماندن به صفحه گوشی‌های هوشمند برای کودکان می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی همچون بی‌خوابی و آسیب به چشم آنها شود. به منظور حل این مشکل چه باید کرد؟ آیا راهی برای کنترل گوشی فرزندان وجود دارد؟ 

چگونه موبایل را از فرزندم بگیرم؟

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده اعلام شده است اکثر والدین درباره میزان استفاده فرزندانشان از گوشی‌ های هوشمند نگران هستند.

از آنجایی که بیشتر امور تحصیل و حتی تفریحات روزمره کودکان به واسطه بکارگیری تلویزیون، کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود (مخصوصا با فراگیری کرونا)، میزان خیره شدن به صفحه‌های نمایش این دستگاه‌ها بخصوص گوشی‌های هوشمند ناخودآگاه بیشتر می‌شود.

برای کنترل گوشی کودکان چکار کنیم؟

درحال حاضر بیشترین وسیله‌ای که کودکان امروزی را درگیر خود کرده است تلفن‌های هوشمند هستند. اما آیا راهی برای پیش‌گیری از آسیب‌های احتمالی خیره ماندن به صفحه این گجت‌های قابل حمل وجود دارد؟

برای انجام این کار به نکات زیر توجه کنید:

خاموش کردن وای‌فای در ساعات مشخص

از آنجایی که بسیاری از تفریحات و خدمات در گوشی‌های هوشمند وابسته به اینترنت هستند، یکی از موثرترین راه‌های مدیریت مصرف کودکان از آنها خاموش کردن وای‌فای در ساعاتی مشخص است.

برای مثال زمانی که قصد دارید فرزندتان وقتش را با خانواده بگذارند یا تکالیفش را انجام دهد شما می‌توانید مودم وای‌فای را از برق بکشید تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف برق، فرزند خود را به داشتن برنامه برای کارهای روزمره بدون اینترنت عادت دهید.

کنترل گوشی فرزندان

گوشی فرزندتان را برای ساعاتی مشخص از او بگیرید

از آنجایی که تلفن‌های هوشمند جذابیت بسیاری برای تمامی گروه‌های سنی بخصوص برای کودکان دارند شما می‌توانید با اجرای چند قانون ساده و گرفتن گوشی از فرزندان خود برای ساعاتی مشخص آنها را به انجام کارهای دیگری همچون انجام تکالیف یا ورزش کردن تشویق کنید. سعی کنید برای فرزندتان بیش از پیش وقت بگذارید.

بکارگیری برنامه‌های مدیریت والدین

یکی از راه‌های کنترل گوشی فرزندان استفاده از برنامه‌هایی است که ورود آنها به برخی بخش‌های یک برنامه را محدود می‌کند.

برای مثال اگر کودک شما از یک دستگاه اندرویدی استفاده می‌کند شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از خدمات مدیریت والدین و کودکان گوگل استفاده فرزندتان از گوشی را محدود کرده و از راه دور به واسطه اتصال اکانت گوگل خود و راه‌اندازی این سرویس مشخص کنید آنها چه برنامه‌هایی را می‌توانند استفاده کنند و یا ببینید چه مواردی را هنگام باز کردن مرورگر خود جستجو کرده‌اند.

بررسی و تعیین زمان استفاده از گوشی

شما می‌توانید با تعیین زمان مشخص برای استفاده از گوشی هوشمند، فرزندتان را به داشتن برنامه برای زندگی عادت دهید. برای اینکار شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی‌های اندروید یا آی‌اواس زمان کلی استفاده از دستگاه و زمان استفاده از هر برنامه را بطور جداگانه مشاهده کرده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مدیریت زمان را به فرزند خود آموزش دهید.

شما چه راه‌هایی را برای کنترل گوشی فرزندان خود می‌شناسید؟ لطفا آنها را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر