آموزش افزودن کپشن به تصاویر و ویدیو ها در iOS 14

رسانه کلیک - افزودن کپشن به تصاویر و ویدیوهای دلخواه به تازگی به نسخه 14 سیستم عامل iOS اضافه شده است. این قابلیت رسانه های تصویری را به شیوه بهتری سازماندهی می کند.

آموزش افزودن کپشن به تصاویر و ویدیو ها در iOS 14

اگر شما نیز جزو یکی از دارندگان آیفون و آیپد هستید و علاقه زیادی به عکاسی دارید، پس احتمالا گالری شما نیز مملو از تصاویر و ویدیوهای مختلف است که به صورت نامنظم و بدون ترتیب روی یکدیگر انبار شده اند. اگر تمایلی به مدیریت فایل ها و قرار دادن آن ها در آلبوم های مجزا ندارید، به شما توصیه می کنیم تا توصیفی از عکس یا ویدیو دلخواه خود را با استفاده از ویژگی جدید معرفی شده در iOS 14 یعنی captions به وجود آورید.

افزودن کپشن به تصویر یا ویدیو، شاخص گذاری رسانه ها در اپلیکیشن Photos را به دنبال دارد. بدین ترتیب، شما می تواند بعدها با استفاده از کلمات کلیدی، به جستجوی رسانه تصویری با ویدیویی خود بپردازید. بعلاوه، اپلیکیشن Photo به طور خودکار، کپشن های مشابه را دسته بندی می کند. همچنین با تخصیص یک کپشن تک کلمه ای به تعدادی تصویر، می توان آن ها را به سرعت پیدا کرد.

نحوه افزودن کپشن به تصاویر و ویدیوها در iOS

توجه داشته باشید که ویژگی Captions تنها در سیستم عامل iOS 14 قابل دسترس است و در نسخه های قدیمی تر اجرا نمی شود.

1. برنامه Photos را روی آیفون باز کنید. سپس به سراغ تصویری بروید که قرار است کپشن مورد نظر را به آن اضافه کنید. برای نمایش گزینه های بیشتر، انگشت را روی تصویر گذاشته و به سمت بالا بکشید.

2. حال، فیلد متنی Add a Caption در پایین تصویر ظاهر می شود.

3. در این فیلد، کپشن مورد نظر را تایپ کنید. پس از نوشتن متن دلخواه، روی دکمه Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

4. جهت افزودن کپشن به باقی تصاویر و ویدیوهای خود، همین فرایند را تکرار کنید. متاسفانه به طور همزمان نمی توان یک کپشن را به چندین تصویر یا ویدیو اضافه کرد. به بیان بهتر، کپشن ها باید به صورت تک به تک در زیر رسانه های تصویری نوشته شوند.

5. اپلیکیشن Photos به محض نوشتن کپشن ها، آن ها را شاخص گذاری می کند. پس برای جستجوی یک تصویر یا ویدیو بر اساس کپشن آن، می توانید از تب Serach استفاده کنید.

6. روی نوار Search ضربه زده و یک کلمه یا عبارت از کپشن مورد نظر را در آن تایپ کنید. نتایج جستجو، تمام تصاویر و ویدیوهای منطبق با متن وارد شده را نمایش می دهد.

نحوه افزودن کپشن به تصاویر

اگر یک کپشن را به چندین تصویر نسبت داده باشید، تمام آن ها با یکدیگر دسته بندی خواهند شد.

7. در تب Search و پس از ورود کلمه کلیدی، به سمت پایین صفحه اسکرول کنید. بخش Captions در این قسمت قرار داد. دسته های مختلف از تصاویر و ویدیوها بر اساس کپشن های مختلف در این بخش قابل دسترس هستند. روی کپشن ضربه بزنید تا تمام تصاویر و ویدیوهای مربوطه را مشاهده کنید.

یک موضوع مهم را باید در هنگام افزودن کپشن به تصاویر و ویدیوها در نظر داشته باشید. زمانی که یک عکس یا ویدیو را با استفاده از Airdrop یا iCloud به اشتراک می گذارید، دستگاه شما کپشن نوشته شده برای این عکس یا ویدیو را نیز به اشتراک خواهد گذاشت. در برخی مواقع ممکن است تمایلی به اشتراک کپشن نداشته باشید. خوشبختانه در منوی Share می توانید قابلیت به اشتراک گذاری کپشن را غیر فعال کنید.

1. برای این کار، ابتدا روی دکمه Share (پایین سمت چپ) ضربه بزنید تا منوی Share ظاهر شود.

2. در منو، گزینه Options را انتخاب کنید.

نحوه افزودن کپشن به تصاویر

3. حال روی دکمه لغزنده کنار گزینه Captions ضربه زده و آن را غیر فعال کنید. به این ترتیب، کپشن تصاویر یا ویدیوها در هنگام به اشتراک گذاری برای دوستان و آشنایان شما فرستاده نمی شوند.

افزودن کپشن به تصاویر و ویدیوها به همین سادگی روی سیستم عامل iOS (البته فقط نسخه 14) انجام می شود. با استفاده از کپشن ها، خاطرات در رسانه های تصویری هرگز از یاد نمی روند و دسته بندی آن ها به نحوی سازمان یافته تر انجام می شود.

ارسال نظر