آموزش انتقال فایل بین macOS و ویندوز با استفاده از شبکه

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا به کمک شبکه، فایل های خود را تنها در عرض چند دقیقه، بین macOS و ویندوز انتقال دهید. با ما همراه باشید.

آموزش انتقال فایل بین macOS و ویندوز با استفاده از شبکه

همانطور که می دانید در صورت داشتن macOS و ویندوز در یک شبکه، می توانید به راحتی فایل ها را بین این دو سیستم عامل جابجا کنید. راه های بسیاری برای به اشتراک گذاری پرونده ها، تصاویر، فیلم ها و آهنگ ها بین مک و ویندوز وجود دارد که ما در ادامه به سه مورد از سریع ترین و آسان ترین آن ها اشاره کرده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

1. استفاده از نرم افزار اشتراک فایل ویندوز اپل

اگر از سیستم عامل macOS استفاده می کنید، حتما می دانید که نرم افزار اشتراک فایل به صورت پیشفرض روی رایانه شما نصب شده است. بنابراین می توانید به کمک شبکه، فرایند انتقال فایل بین macOS و ویندوز را انجام دهید.

1. از نوار ابزار مک، آیکون اپل را انتخاب کنید.

2. حال گزینه System Preferences و سپس Settings را بزنید.

3. از منوی ظاهر شده در سمت چپ صفحه، گزینه File Sharing را انتخاب کنید.

4. روی Options کلیک کنید.

5. گزینه Windows File Sharing فهرستی از حساب های وارد شده در مک را در کاربر می گذارد. حسابی که قرار است از طریق آن فایل ها را به ویندوز انتقال دهید، انتخاب کنید.

 انتقال فایل بین macOS و ویندوز

6. گذرواژه مربوط به حساب را وارد کنید.

7. گزینه Done را بزنید.

8. حال به صفحه System Preferences بازگشته و روی Network کلیک کنید.

9. از منوی به نمایش درآمده در سمت چپ تصویر، نوع اتصال فعال خود را انتخاب کنید.

10. گزینه Advenced را بزنید.

11. حال به تب WINS بروید.

 انتقال فایل بین macOS و ویندوز

12. نام گروه کاری به کار رفته توسط ویندوز را در شبکه وارد کنید. سیستم عامل ویندوز معمولا از WORKGROUP یا MSHOME را استفاده می کند. اگر نام گروه کاری را نمی دانید، به ویندوز رفته و پس از ورود به Control Panel به ترتیب گزینه های System and Security و System را انتخاب کنید. نامن گروه کاری در این قسمت نوشته شده است.

13. به سیستم مک بازگشته و پس از انتخاب گزینه OK، روی Apply کلیک کنید.

14. حال می توانید فرایند انتقال فایل بین مک و ویندوز را انجام دهید.

15. برای تبادل فایل ها، یک پنجره جدید Finder را در macOS باز کرده و سپس گزینه Network را بزنید. حال فهرستی از تمام دستگاه های موجود در شبکه (از جمله کامپیوتر مجهز به ویندوز که چندی پیش از آن استفاده کردید) برای شما به نمایش در می آید.

2. انتقال فایل بین macOS و ویندوز با استفاده از Snapdrop

اگر به طور مداوم نیازی به تبادل فایل ها بین ویندوز و مک ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از Snapdrop است. اگر با AirDrop اپل آشنایی دارید، پس احتمالا به سادگی می توانید با ابزار اسنپ دراپ کار کنید.

اسنپ دراپ در واقع یک ابزار بین پلتفرمی آنلاین است که امکان انتقال فایل بین سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز و macOS را برای شما فراهم می کند. کافی است اسنپ دراپ را روی macOS و ویندوز به اجرا درآورید تا سریعا و به صورت خودکار، هر دو دستگاه را شناسایی کند.

حال مانند AirDrop، فایل ها را از macOS به ویندوز بکشید.

اگر باید به صورت مداوم فایل های مختلف را بین دو سیستم عامل منتقل کنید، بهتر است یک حساب ابری داشته باشید. امروزه ابزارهای ابری بسیاری برای تبادل فایل ها و حتی همکاری آنی با افراد مختلف وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. دراپ باکس و گوگل درایو از محبوب ترین این سرویس ها هستند.

ارسال نظر