آموزش ایجاد لینک در تلگرام

رسانه کلیک - تا به حال ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در گروه های تلگرامی خود چگونه می توانید یک لینک دعوت بسازید و با استفاده از این لینک به راحتی سایر افراد را به گروه خود دعوت کنید.

آموزش ایجاد لینک در تلگرام

در این مطلب به شما آموزش ایجاد لینک در تلگرام را به طور مشروح خواهیم گفت.

ترفندهای کاربردی تلگرام

ساخت لینک دعوت برای گروه های تلگرام

در تلگرام شما به دو صورت می توانید کاربران مختلف را به گروه تلگرام خود دعوت کنید:

1- کاربر مورد نظر را در لیست مخاطبین ذخیره خود داشته باشید.

2- یک لینک اختصاصی برای گروه خود بسازید تا وسیله این لینک بتوانید سایر کاربران را به گروه دعوت کنید.

آیا شما نمی دانید که چگونه می توانید در تلگرام لینک اختصاصی برای گروه خود بسازید؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما به راحتی و فقط با گذاشتن چند دقیقه از زمان به آسانی می توانید لینک اختصاصی برای گروه تلگرام خود بسازید و از این لینک برای دعوت کاربران دیگر به گروه خود استفاده کنید.

آموزش ایجاد لینک دعوت برای گروه تلگرام

اگر شما هم به این نتیجه رسیدید که گروه تلگرامتان به لینک اختصاصی دعوت نیاز دارد و به وسیله کپی کردن لینک دعوت به راحتی کاربران مختلف به عضویت در گروه شما در آیند، تنها کافی است به مراحل زیر که به طور مختصر و مفید گفته شده است عمل کنید:

1- در ابتدا برنامه تلگرام خود را باز کنید.

2- به گروه مورد نظر خود بروید.

3- نام اصلی گروه را از منوی بالای صفحه تلگرامتان انتخاب کنید تا در این قسمت بخش تنظیمات و لیست اعضای گروه خود را مشاهده کنید.

4- در این مرحله گزینه Add member را انتخاب کنید.

5- در قسمت بالای صفحه تان گزینه Invite to Group via Link را انتخاب کنید.

6- در مرحله آخر گزینه Copy Link را انتخاب کنید تا لینک دعوت گروهتان کپی شود.

حال شما می توانید تنها با پیست کردن (Paste) لینک دعوت تلگرام در هر کجا که تمایل دارید قرار دهید و سایر افراد می توانند تنها با لمس این لینک به گروه شما عضو شوند.

آموزش ساخت هایپرلینک در کانال تلگرام

در بسیاری از موارد مشاهده کرده اید که بعضی از کاربران در جهت تبلیغات کانال و گروه های خود در دیگر کانال ها از نام کاربری کانال در مطالب خود استفاده می کنند، آن متن را منتشر می کنند.

بعضی دیگر برای عضویت سریع تر کاربران از لینک اختصاصی به طور مستقیم و بدون نیاز به گزینه Join ، سایر افراد را به لیست اعضای گروه و کانال خود اضافه می کنند.

در حال حاضر روش جدیدتری نیز آمده است که ادمین ها برای گرفتن عضو از آن استفاده می کنند. در این روش جدید، به جای وارد کردن لینک طولانی Join شدن به کانال از عبارت های دلخواه همانند نام کانال و با کلیک کردن روی آن لینک کاربر به راحتی می تواند عضو کانال شود.

برای ساختن این عبارات نیازی نیست که کار دشواری را انجام دهید، شما می توانید تنها با یکی از این دو روش که در ادامه خواهیم گفت برای کانال و یا گروه مورد نظر خود که به آن "هایپرلینک" گفته می شود بسازید.

روش اول برای ساخت هایپرلینک در کانال تلگرام

ربات bold@:

1- ابتدا باید جدیدترین نسخه تلگرام را بر روی دستگاه خود داشته باشید در غیر این صورت باید تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

2- در تلگرام یک پنجره گفت و گو باز کنید و متن دلخواهی که مد نظرتان است را در قالب زیر بنویسید (در خاطرتان باشد که متن را نباید ارسال کنید)

(bold [text](URL@

در قالب بالا به جای کلمه Text ‌متن یا عنوان دلخواه را که تمایل دارید کاربران دیگر مشاهده کنند را بنویسید و در ادامه به جای عبارت URLباید لینک مورد نظر یا همان لینک مستقیم عضویت در کانال را باید در این قسمت وارد کنید.

3- در ادامه مراحل یک پنجره توسط ربات داخلی bold@ به نمایش گذاشته می شود که شما با انتخاب گزینه Custom Markdown می‌توانید عبارت دلخواه را ارسال و نتیجه نهایی را ببینید.

فقط به یک نکته باید توجه داشته باشید که پس از عبارت bold@ یک فاصله خالی قرار دهید، اما بین دو عبارت Text و URL نباید هیچ گونه فاصله ای را قرار دهید.

اگر به درستی عبارات را وارد نکنید ممکن است گزینه‌ Custom Markdown قابل مشاهد نباشد.

برای وارد کردن چند لینک داخلی هم می توانید در خطوط مختلف یک بار bold@ را وارد کرده و به هر تعداد که تمایل دارید فرمان (text](URL] را وارد کنید.

روش دوم برای ساخت هایپرلینک در کانال تلگرام

ربات درج زیرنویس

1- ابتدا باید جدیدترین نسخه تلگرام را بر روی دستگاه خود داشته باشید در غیر این صورت باید تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

2- پس از اطمینان از مرحله اول، عبارت hzcaptionbot@را در قسمت جستجو وارد کنید و از فهرست نتایجی که مشاهده می کنید عبارت «ربات درج زیرنویس» را انتخاب کنید.

3- در این مرحله روی گزینه start در ربات مورد نظر کلیک کنید و متن یا عبارات دلخواه را به صورت زیر وارد و ارسال کنید:

(Text](URL]

همان طور که مشخص است شما باید به جای عبارت Textمتن دلخواه خود را برای تبدیل به متن لینک دار وارد کنید و به جای عبارت URL، لینک مورد نظرتان را درج کنید.

4- پس از اینکه متن مورد نظر را ارسال کردید در این فرمت برای ربات، آن را Reply کرده و در پاسخ به وضع‌ Reply حرف B را تایپ کنید.

5- با ارسال Reply شامل حرف B متن شما به‌صورت لینک‌دار توسط ربات برایتان ارسال می‌شود و شما می‌توانید این متن را برای کانال‌های مختلف یا کاربران موردنظرتان Forward کنید.

شما می توانید اگر متن های دیگری را می خواهید در کنار این فرمت وارد کنید و یا اینکه با توجه به این فرمت در چند خط برای ایجاد چند هایپرلینک در متن خود وارد کنید.

در نهایت با ارسال متن آماده شده برای ربات و انتخاب Reply و تایپ حرف B، همه بخش‌های مشخص شده در متن شما توسط ربات به هایپرلینک تبدیل می‌شوند.

اگر سوالی در خصوص ایجاد لینک در تلگرام برایتان پیش امده، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر