آموزش بازیابی کیف پول تراست والت | در صورت فراموشی رمز Trust Wallet چه کنیم؟

در عصر ارزهای دیجیتال، دارایی‌های بسیار زیادی ممکن است تنها در یک کیف پول نرم‌افزاری در تلفن شما ذخیره شوند. بی‌شک در این عصر باید از کیف پول‌های ارز دیجیتال مانند گاوصندوق‌هایمان حفاظت کنیم، اما اگر کلید این گاوصندوق دیجیتال را گم کردیم، چه باید کنیم؟

آموزش بازیابی کیف پول تراست والت | در صورت فراموشی رمز Trust Wallet چه کنیم؟

آموزش بازیابی کیف پول تراست والت

تراست والت (Trust Wallet) یکی از برترین و محبوب‌ترین کیف پول‌‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول متن‌باز است و توسط بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس خریداری شده است. همچنین لازم به ذکر است که این والت نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل اندروید و آی او اس طراحی و عرضه شده است.کیف پول تراست والت

همان‌طور که پیش‌تر در مطلب " آموزش ساخت حساب در کیف پول تراست " ذکر کردیم، تراست والت یک کیف پول غیر امانی است و کلیدهای خصوصی شما را در هیچ سروری ذخیره نمی‌کند. به همین دلیل، تراست والت به‌جای استفاده از سیستم ورود با نام کاربری و رمز عبور معمولی، از سیستم عبارت بازیابی (Recovery Phrase) استفاده می‌کند.

عبارت بازیابی تراست والت

هنگامی که کیف پول تراست خود را ایجاد کردید، عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی برایتان نمایش‌داده‌شد و از شما خواسته شد که آن 12 کلمه را به ترتیب درست وارد کنید و همچنین آن‌ها را به صورت فیزیکی یادداشت کنید.

در اختیار داشتن و نگه‌داری از عبارت بازیابی بسیار حیاتی است؛ زیرا این عبارت تنها راه بازیابی کیف پول و دارایی‌های آن است.

درصورتی‌که:

  • تلفن همراه شما گم شده باشد یا آسیب‌دیده باشد
  • رمز عبور کیف پول تراست والت خود را فراموش کرده باشید
  • برنامه تراست والت از تلفنتان حذف شده باشد
  • بخواهید کیف پول خود را در دستگاه‌های دیگر نیز داشته باشید
  • قصد انتقال کیف پول به یک گوشی یا پلتفرم داشته باشید

تنها راه، استفاده از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای است که در ابتدا در اختیار شما قرار گرفته است.

نکته مهم: اگر عبارت بازیابی خود را گم کرده‌اید، اما هنوز به کیف پول تراست والت خود دسترسی دارید، می‌توانید از بخش تنظیمات، مجددا آن را مشاهده و یادداشت کنید.

نکته بسیار مهم: اگر فردی این 12 کلمه بازیابی شما را داشته باشد، به تمام دارایی‌های درون آن کیف پول نیز دسترسی خواهد باشد؛ بنابراین، هیچگاه عبارت بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید و آن را در مکان‌های مختلف به صورت فیزیکی (اگر هم دیجیتالی، کاملا آفلاین تا از هک در امان باشید) ذخیره کنید.

مراحل بازیابی تراست والت

برای بازیابی کیف پول خود، تراست والت را در تلفن همراهتان اجرا کنید. اگر نرم‌افزار را به‌تازگی نصب کرده‌اید و کیف پول دیگری در آن ندارید، مستقیما به مرحله سوم بروید.

مرحله اول - پس از اجرای نرم‌افزار تراست والت، از نوار پایین صفحه، تنظیمات (راست) را انتخاب کنید.بازیابی تراست والت

مرحله دوم - سپس وارد بخش Wallets شوید و از بالای صفحه + را انتخاب کنید.بازیابی تراست والت

مرحله سوم - در صفحه باز شده گزینه I already have a wallet و سپس Multi-Coin Wallet را انتخاب کنید.بازیابی تراست والت

مرحله چهارم - در این مرحله باید با دقت 12 کلمه‌ی عبارت بازیابی خود را در فیلد بالا وارد کنید و در بخش پایین نیز برای کیف پول خود یک انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کلمه‌های عبارت بازیابی باید با فاصله (Space) جدا شوند. پس از اتمام نوشتن، Import را انتخاب کنید.بازیابی تراست والت

پس از این مرحله، کیف پول تراست والت شما بازیابی شده و مجددا به دارایی‌های آن دسترسی خواهید داشت.

ناگفته نماند که ازآنجا که Trust Wallet یک کیف پول چند سکه‌ای (Multi-Coin) است، با استفاده از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای در کیف پول‌های چند سکه‌ای دیگر که از این ساختار استفاده می‌کنند، می‌توانند تمام دارایی خود را به آن کیف پول مقصد منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کیف پول های ارزهای دیجیتال

امیدواریم آموزش بازیابی تراست والت برایتان مفید واقع شود. کلیک بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و سؤالات شما است.

ارسال نظر