آموزش تایپ سریع ایمیل در سرویس جی میل

رسانه کلیک - در این مطلب روش استفاده از ابزارها و قابلیت‌های مختلف جیمیل برای تایپ سریع ایمیل را آموزش می‌دهیم. 

آموزش تایپ سریع ایمیل در سرویس جی میل

اکثر ما در طول روز باید ایمیل‌های زیادی را برای افراد مختلف ارسال کنیم. نوشتن و تایپ کردن ایمیل کار نسبتاً سخت و دشواری است. خوشبختانه گوگل در سرویس جی میل خود ابزارها و قابلیت‌های زیادی تعبیه کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایجاد و تایپ متن ایمیل را به راحتی انجام دهید.

استفاده از قابلیت Auto-Complite در جی میل

یکی از ابزارهای ایجاد ایمیل و تایپ سریع آن ابزار هوشمند Compose است. این ابزار به کاربر برای نوشتن سریع ایمیل‌ها کمک می‌کند. تکنولوژی به کار رفته در این ابزار هوش مصنوعی است. این ابزار می‌تواند مدل نوشتن ایمیل‌ها شما را یاد بگیرد و از داده‌های جمع‌آوری شده برای نوشتن ایمیل به سبک و سیاق نوشته‌های شما کمک بگیرد. هم‌زمان با تایپ کردن شما جملاتی که می‌تواند در ادامه متن قرار بگیرد برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و یا اینکه آن‌ها را رد کنید.

قابلیت‌های این ابزار بسیار جالب است. مثلاً اگر نام گیرنده ایمیل شما "سوزان" باشد، اول ایمیل به صورت خودکار عبارت Hello, Susan را اضافه می‌کند.

برای فعال کردن این قابلیت باید از وب سایت Gmail به این آدرس mail.google.com وارد شده، وارد حساب کاربری خود شده و روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید. روی گزینه See All Setting کلیک کنید.

تایپ سریع ایمیل در سرویس جی میل روی قسمت Smart Compose که در زیر قسمت General قرار دارد روی دکمه رادیویی که در کنار گزینه Writing Suggestion On قرار دارد کلیک کنید.

تایپ سریع ایمیل در سرویس جی میل در قابلیت Smart Compose سبک نوشتاری کاربر تقلید می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت باید دکمه رادیویی کنار گزینه Personalize Onرا روشن کنید. همچنین باید دکمه رادیویی کنار گزینه Smart Compose Personalization را نیز فعال کنید.

ایجاد هوشمند ایمیل روی گزینهSave Changes برای اعمال این تغییرات کلیک کنید.

تایپ هوشمند ایمیل در آیفون، آیپد یا گوشی اندرویدی خود اپلیکیشن Gmail را باز کنید. روی منوی همبرگری در گوشه سمت چپ کلیک کنید.

تایپ هوشمند ایمیل صفحه را به سمت پایین بکشید و سپس روی گزینه Setting کلیک کنید.

تایپ خودکار ایمیل روی آدرس ایمیل خود کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه کنار Smart Compose را فعال کنید.

تایپ سریع ایمیل در سرویس جی میل در این حالت هر زمانی که ایمیلی را تایپ می‌کنید عبارت‌های پیشنهادی Gmail برای شما نمایش داده می‌شوند. برای انتخاب گزینه‌های پیشنهادی یا کلید tab را فشار دهید و یا صفحه را به سمت راست بکشید.

استفاده از قابلیت هوشمند پاسخ سریع به ایمیل‌ها در جی میل

معمولاً در بسیاری از موارد برای پاسخ دادن به سؤالات باید از عباراتی مثل مچکرم، سپاس یا خیلی خوب استفاده کنید. در سرویس جی میل قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به سرعت به ایمیل‌هایی که پاسخ آن‌ها عبارت‌هایی این‌چنینی است استفاده کنید.

این قابلیت بسته به متن ایمیل می‌تواند به شما 3 نوع پاسخ نمایش دهد. برای مثال اگر کسی برای شما دعوت‌نامه صرف شام بفرستد، جی میل عبارتی مثل "Sorry, I can't make it" یا "Looking forward to it" و یا عبارات این‌چنینی را برای شما نمایش دهد.

برای استفاده از این قابلیت وارد وب سایت جی میل شده و وارد حساب کاربری خود شوید. برای فعال کردن این قابلیت روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید، گزینه See All Setting را انتخاب کنید و در آن گزینه General را انتخاب کنید. در قسمت Smart Reply دکمه رادیویی کنار Smart Reply On را فعال کنید.

پاسخ سریع به ایمیل در گوشی‌های آیفون یا اندرویدی، اپلیکیشن جی میل را باز کنید و سپس روی منوی همبرگری کلیک کنید. در قسمت Setting روی آدرس ایمیل خود کلیک کنید و سپس گزینه Smart Reply را فعال کنید.

پاسخ سریع ایمیل بعد از فعال کردن گزینه Smart Reply گزینه Auto-Generated Reply برای شما نمایش داده می‌شود.

ایمیل

ارسال نظر