آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر | چگونه رمزارزها را به یکدیگر تبدیل کنیم؟

در دنیای امروز که همه‌جا صحبت از ارزهای دیجیتال است، تبدیل این رمزارزها به یکدیگر از همیشه آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر شده است. در بررسی روش‌های مختلف این امر همراه کلیک باشید.

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر | چگونه رمزارزها را به یکدیگر تبدیل کنیم؟

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

از آنجاکه مانند ارزهای فیات معمولی (دلار، یورو، ریال و...)، تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال وجود دارد، ممکن است بخواهید این ارزها را برای امور مختلفی از جمله کسب سود، به یکدیگر تبدیل کنید.آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، روش‌های مختلفی وجود دارد. معمولا فعالان این حوزه، از 3 روش اصلی برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر استفاده می‌کنند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول (والت)

روش اول، تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول است. اگر از یک کیف پول چند سکه‌ای (Multi-Coin) که قابلیت تبدیل در آن گنجانده شده باشد یا با یک صرافی همکاری کند، استفاده کنید، می‌توانید به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال مختلف را در آن تبدیل کنید.

چند نمونه از این کیف پول‌ها، تراست والت (Trust Wallet)، اگزودس (Exodus) و اتومیک والت (Atomic Wallet) هستند.

تبدیل ارزهای دیجیتال در صرافی

دومین روش تبدیل رمزارزها، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال است. صرافی‌های متمرکز که موردبحث روش دوم هستند، معمولا به دودسته تقسیم می‌شوند. برخی از صرافی‌ها مانند صرافی‌های ارز فیات معمولی‌اند که در آن‌ها طرف حساب شما خود صرافی است و شما با آن معامله می‌کنید. صرافی کوین بیس (Coinbase) را می‌توان مثالی برای این نوع صرافی‌ها در نظر گرفت.

نوع دیگر صرافی‌ها، صرافی‌های بازاری هستند که در آن شما سفارش خود را به صرافی اعلام می‌کنید و صرافی شما را به یک مشتری دیگر مرتبط کرده و معامله بین شما انجام می‌گیرد. هزینه کارمزد تراکنش در این صرافی‌ها بسیار کمتر از صرافی‌های نوع اول است. صرافی بایننس (Binance)، کوین بیس پرو (Coinbase Pro) و کوکوین (KuCoin) را می‌توان از این دسته صرافی‌ها در نظر گرفت.

پیش‌تر مقالاتی در مورد مقایسه صرافی‌های مختلف منتشر کرده‌ایم که خواندنشان خالی‌ از لطف نیست.

مقایسه صرافی های آنلاین خارجی | بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

مقایسه صرافی های آنلاین داخلی | بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

کدام صرافی ارز دیجیتال کمترین کارمزد را دارد؟ | مقایسه کارمزد صرافی های داخلی

تبدیل ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز

جدیدترین روش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز است. صرافی غیرمتمرکز (Decentralized exchange) بستری برای انجام معاملات و تبدیل ارزهای دیجیتال است که در آن واسطه کاملا از بین رفته است. در این صرافی‌ها کد نرم‌افزاری، قراردادهای هوشمند و بلاک چین تنها چیزی هستند که کاربران را به یکدیگر متصل می‌کنند.

نحوه کار صرافی‌های غیرمتمرکز و استفاده از آن‌ها مبحثی پیچیده است که از تمرکز این مطلب خارج است، اما اگر دوست دارید بیشتر راجع به این پدیده بدانید، حتما در قسمت نظرات برایمان بنویسید تا در یک مطلب مجزا مفصل به آن بپردازیم.

پیشنهاد ما برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، انتقال دارایی به یک صرافی با ماهیت بازاری است؛ زیرا حجم نقدینگی در این صرافی‌ها بالاست و همیشه با بهترین قیمت می‌توانید تبدیل را انجام دهید. این صرافی‌ها همچنین کمترین هزینه کارمزد را نیز دریافت می‌کنند که در تعداد یا حجم بیشتر می‌تواند صرفه‌جویی بزرگی باشد.

یک نکته مهم دیگر این است که ممکن است برای دو ارز دیجیتالی که شما می‌خواهید به یکدیگر تبدیل کنید، بازاری وجود نداشته باشد و تبدیل آن‌ها به صورت مستقیم انجام نشود. برای مثال فرض کنید می‌خواهید ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) را به کاردانو (ADA) تبدیل کنید، اما در بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، بایننس نیز بازاری برای تبدیل این دو ارز وجود ندارد.

در چنین شرایطی باید ابتدا ارزی که می‌خواهید بفروشید را به یک ارز سوم که هر دو ارز بازار مشترک آن را دارند تبدیل کنید و سپس آن را به ارزی که می‌خواهید بخرید تبدیل کنید. ارزهای دیجیتال واسطه معمولا استیبل کوین‌ها (مانند تتر، یو اس دی کوین، بایننس یو اس دی و ...)، بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال ابزاری (مانند بایننس کوین) هستند.

بنابراین برای این مثال، ازآنجا که تبدیل دوج کوین به کاردانو امکان‌پذیر نیست، می‌توان ابتدا دوج کوین را به تتر و سپس تتر را به کاردانو تبدیل کرد.

امیدواریم آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر برایتان مفید واقع شده باشد. حتما سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را با کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر