آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به ورد بدون به هم ریختگی متن

امیدواریم آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به ورد برایتان مفید واقع شود. نظرات و پیشنهادات خود را حتما با کلیک به اشتراک بگذارید.

آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به ورد بدون به هم ریختگی متن

آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به ورد

اگر تابه‌حال سعی کرده‌اید یک فایل PDF فارسی را به ورد تبدیل کنید، احتمالا با مشکلاتی از نظیر به هم ریختگی واژگان روبرو شده‌اید. متأسفانه اکثر نرم‌افزارهای تبدیل پی دی اف به ورد از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر نرم‌افزار یا سایت موردنظر از زبان عربی پشتیبانی کند نیز با 4 حرف «گچپژ» که در زبان عربی وجود ندارند مشکل خواهید داشت.

در این مطلب قصد داریم بهترین و ساده‌ترین روش‌ها را برای تبدیل PDF به Word به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای انتخاب بهترین روش تبدیل، ابتدا باید نوع فایل PDF خود را مشخص کنید. برخی از فایل‌های PDF به‌صورت متنی هستند که تبدیل آن‌ها بسیار ساده‌تر است، اما برخی به‌صورت اسکن شده یا عکس هستند که کار را به‌مراتب دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار ویرایش PDF

برای شناسایی فایل PDF خود، قسمتی از متن را با نشانگر موس انتخاب کنید. اگر موفق به انتخاب متن شدید، فایلتان متنی است، اما اگر امکان انتخاب وجود نداشت فایل شما به‌صورت اسکن شده یا عکس است.

فایل PDF متنی نمونه فایل PDF متنی فایل PDF اسکن شده نمونه فایل PDF اسکن شده

آموزش تبدیل PDF به ورد با مرورگر کروم

اگر فایلتان به‌صورت متنی بود، آسان‌ترین روش استفاده از مرورگر گوگل کروم است. ابتدا PDF را در مرورگر کروم باز کنید و سپس بخش‌های موردنیاز خود را انتخاب و کپی کنید.

در نهایت متون کپی شده را به ورد انتقال دهید. بلافاصله پس از انتقال به ورد، گزینه باز شده را انتخاب و سپس Keep Source Formatting را بزنید.

بسته به‌اندازه و فونت فایل اصلی ممکن است محصول نهایی به تغییرات و مرتب کردن نیاز داشته باشد. پس از پیست کردن متن در ورد، ابتدا جهت نوشتن را با فشار دادن کنترل و شیفت راست، راست به چپ کنید و سپس متن را با کنترل و R، راست‌چین کنید. پس از پاک‌کردن فاصله‌های اضافی و مرتب کردن، متن شما در ورد آماده است.

آموزش تبدیل PDF به ورد با i2ocr

اگر فایل PDF شما به‌صورت اسکن یا عکس است، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تبدیل آن به ورد، استفاده از سایت i2ocr است. از طریق این لینک وارد بخش تبدیل PDF به ورد فارسی شوید و سپس فایل PDF خود را آپلود کنید.

پس از آپلود باید هر صفحه را جداگانه انتخاب کرده و سپس Extract Page Text را بزنید. حال می‌توانید متن موجود در تصویر را به ورد منتقل کنید. این مراحل را برای دیگر صفحات نیز تکرار کنید.

امیدواریم آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به ورد برایتان مفید واقع شود. نظرات و پیشنهادات خود را حتما با کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر