آموزش تغییر رنگ صفحات در Google Docs

رسانه کلیک - در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه تغییر رنگ صفحات در Google Docs را یاد بگیرید و اسناد زیباتری بسازید.

آموزش تغییر رنگ صفحات در Google Docs

رنگ صفحات در Google Docs معمولاً به رنگ سفید است. خوشبختانه امکان تغییر رنگ پس زمینه صفحات در Google Docs وجود دارد. برای این کار باید از منوی تنظیمات صفحه استفاده کنید که در ادامه مطلب روش استفاده از آن توضیح داده می‌شود.

برای شروع و تغییر رنگ صفحه در Google Docs ابتدا وارد Google Docs document از این آدرس بشوید.

در سند باز شده، روی منوی فایل کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه Page Setup کلیک کنید.

تغییر رنگ صفحات در Google Docs در پنجره Page Setup که برای شما باز می‌شود، رنگ مورد نظر خود را که در منوی آبشاری زیر گزینه Page Color قرار دارد کلیک کنید.

تغییر رنگ صفحات در Google Docs با کلیک روی این گزینه یک پنجره که شامل تمامی رنگ‌هایی است که می‌توانید برای رنگ صفحه استفاده کنید، نمایش داده می‌شود. روی رنگ مورد نظر خود کلیک کنید، یا روی آیکون + که در زیر گزینه Custome قرار دارد کلیک کنید. این روش برای زمانی است که شما می‌خواهید یک رنگ جدید را بر اساس سلیقه خود بسازید.

در منوی رنگ شما می‌تواند اعداد رنگی در مبنای 8 را وارد کنید یا از ابزار تطبیق رنگ برای پیدا کردن طیف رنگی مورد نظر خود استفاده کنید. بعد از انتخاب رنگ دلخواه روی گزینه OK کلیک کنید.

تغییر رنگ صفحات در Google Docs وقتی رنگ مورد علاقه خود را پیدا کردید و روی گزینه OK کلیک کردید، در صفحه Page Setup روی دکمه OK کلیک کنید تا رنگ انتخابی به رنگ پس زمینه صفحه شما اعمال شود.

تغییر رنگ صفحات در Google Docs این رنگ انتخابی روی همه صفحاتی که از طریق Google Docs باز می‌کنید اعمال خواهد شد.

متاسفانه امکان استفاده از رنگ‌های مختلف برای صفحات مختلف در Google Docs وجود ندارد. برای این کار باید هر کدام از صفحات را روی یک فایل مجزا در Google Docs ذخیره کنید و سپس برای هر کدام یک رنگ دلخواه انتخاب کنید.

ارسال نظر