آموزش تنظیمات گوگل برای حذف خودکار تاریخچه وب و موقعیت مکانی

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که تاریخچه فعالیت‌های خود در گوگل مانند صفحات وب مشاهده شده، موقعیت مکانی و... را حذف کنید.

آموزش تنظیمات گوگل برای حذف خودکار تاریخچه وب و موقعیت مکانی

یکی از قابلیت‌های گوگل ثبت و نگهداری خودکار تاریخچه فعالیت‌های کاربران از جمله صفحات وب مشاهده شده، جستجوهای انجام شده و همچنین موقعیت مکانی کاربران است. اما اکنون گوگل امکان تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است که با فعال کردن آن گوگل به صورت خودکار بعد از 18 ماه تاریخچه فعالیت‌های کاربران را حذف می‌کند. البته امکان این وجود دارد که تنظیمات را به نحوی انجام دهید که تاریخچه فعالیت‌ها برای همیشه نگهداری شود.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن این قابلیت یعنی قابلیت حذف خودکار تاریخچه فعالیت کاربران را آموزش دهیم.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا وارد صفحه مربوط به فعالیت‌های خود از این آدرس شده و بعد از ورود به حساب کاربری گوگل خود روی گزینه Auto-delete که در زیر قسمت Web & App Activity قرار دارد کلیک کنید.

حذف خودکار تاریخچه مدت زمانی که پس از آن می‌خواهید گوگل تاریخچه فعالیت‌های شما را حذف کند انتخاب کنید. این مدت زمان می‌تواند 3 یا 18 ماه باشد. روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

توجه داشته باشید که گوگل معمولاً از اطلاعات نگهداری شده در تاریخچه فعالیت‌ها برای شخصی‌سازی نتایج جستجو و همچنین پیشنهاد‌هایی که به کاربر می‌دهد استفاده می‌کند. حذف این تاریخچه باعث می‌شود تا این اطلاعات حذف شود و شخصی‌سازی نتایج کمتر شود.

حذف خودکار تاریخچه صفحه را به پایین کشیده و این کار را برای سایر داده‌هایی که می‌خواهد بعد از مدت زمان خاصی حذف شوند مثل تاریخچه مربوط به موقعیت مکانی انجام دهید.

حذف خودکار تاریخچه همچنین می‌توانید قابلیت جمع‌آوری داده‌های مربوط به فعالیت‌های کاربران را متوقف کنید. برای این کار روی دکمه لغزنده که در سمت راست نوع داده وجود دارد کلیک کنید. اگر رنگ این دکمه لغزنده به رنگ آبی باشد یعنی فعال است و رنگ خاکستری یعنی این دکمه در حالت غیرفعال است.

اگر گزینه Auto-Delete برای یکی از انواع داده به رنگ خاکستری باشد، یعنی جمع‌آوری این نوع داده غیرفعال شده است.

حذف خودکار تاریخچه همچنین می‌توانید وارد صفحه مربوط به فعالیت‌های خود از این آدرس شده و از قابلیت Delete activity by که در نوار سمت چپی قرار دارد برای حذف دستی برخی از تاریخچه‌ها که توسط گوگل ایجاد شده است از آن استفاده کنید.

ارسال نظر