آموزش تنظیم تایمر Sleep پخش موسیقی روی گوشی آیفون

رسانه کلیک - تایمر Sleep به کاربر اجازه می دهد تا پیش از به خواب رفتن، به پادکست یا آهنگ مورد علاقه خود گوش کرده و مطمئن باشد که پخش آن پس از مدت زمان معینی متوقف خواهد شد.

آموزش تنظیم تایمر Sleep پخش موسیقی روی گوشی آیفون

حتما تا کنون برایتان پیش آمده که لیست موسیقی دلخواه خود را پخش کرده و در حین آن به خواب رفته اید. برخی افراد عادت دارند تا با گوش دادن به موسیقی به خواب روند. این کار موجب اتلاف باتری و همچنین شوکه شدن احتمالی کاربر در هنگام بیدار شدن می شود. با این حال، گوشی آیفون به کاربر اجازه می دهد تا یک تایمر خواب را برای پخش موسیقی تنظیم کند، به طوری که پخش آهنگ پس از مدت معینی به طور خودکار متوقف می شود.

چرا از تایمر اسلیپ استفاده کنیم؟

مواقع بسیاری پیش آمده که یک کاربر آیفون تنها به دلیل خاموش نکردن پخش موسیقی یا پادکست، از خواب بیدار شده است. برای افرادی که طبق عادت با گوش دادن موسیقی به خواب می روند، وجود تایمر یک قابلیت کارآمد به شمار می آید. بهترین دلیل برای استفاده از یک تایمر، اجتناب از اتلاف باتری و خاموش کردن فعالیت اضافی دستگاه در طی شب است. در ضمن با تنظیم تایمر خواب، مطمئن خواهید بود که لااقل به دلیل صدای آهنگ از خواب بیدار نمی شوید.

نحوه تنظیم یک تایمر Sleep برای Apple Music

تایمر خواب به خوبی با اپلیکیشن پخش موسیقی پیشفرض اپل کار می کند، که شامل سرویس پخش آهنگ Apple Music و همچنین Music می شود.

1- برای شروع، به بخش Contorl Center روی آیفون بروید. اگر مالک گوشی آیفون 8 یا مدل های قدیمی تر هستید، انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشید. اگر مالک دستگاه آیفون X به بعد هستید، انگشت خود را از گوشه سمت راست بالا به سمت پایین بکشید. با انجام این کار، می توانید اپلیکیشن Clock را در صفحه خانه یا یک پوشه مشاهده کنید.

2- روی گزینه Timer ضربه بزنید تا صفحه مربوطه باز شود. در این صفحه می توانید مدت زمان اجرای تایمر تا پیش از متوقف کردن پخش موسیقی را مشخص کنید.

3- پس از وارد کردن و تنظیم زمان، روی گزینه When Timer Ends ضربه بزنید. حال به سمت پایین اسکرول کرده تا با گزینه Stop Playing مواجه شوید.

4- پس از انتخاب گزینه Stop Playing، روی گزینه Set در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

اگر تایمر پیش از به خواب رفتن شما به اتمام رسید، می توانید مجددا همین فرایند را تکرار کرده و اجازه دهید تا پخش موسیقی در مدت زمان بیشتری اجرا شود.

نحوه تنظیم تایمر با اپلیکیشن Spotify

همانند Apple Music، اپلیکیشن Spotify نیز دارای تایمر خواب مخصوص به خود است. بدین ترتیب کاربر می تواند درحین استفاده از Spotify و شنیدن موسیقی دلخواه خود، به خواب رفته و مطمئن باشد که پخش موسیقی پس از مدتی متوقف خواهد شد.

1- برای شروع تایمر خواب، به اپلیکیشن Spotify روی آیفون بروید. آهنگ یا پادکست مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را به صفحه Now Playing انتقال دهید تا کل صفحه را بگیرد. توجه داشته باشید که گزینه Sleep در صورت شنیدن مستقیم آهنگ از یک لیست پخش یا آلبوم، قابل دسترس نیست.

2- روی گزینه سه نقطه (...) در گوشه بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.

3- در منوی ظاهر شده، به سمت پایین اسکرول کنید تا زمانی که گزینه Sleep Timer را ببینید.

4- برای خاموش کردن خودکار Spotify باید از مدت زمان های پیشفرض استفاده کرد. به علاوه، کاربر می تواند تایمر را به نحوی تنظیم کند که پس از به اتمام رسیدن پادکست، اسپاتیفای خاموش شود. در هر حالت، روش کار همانند Apple Music است، با این تفاوت که امکان تنظیم دستی زمان وجود ندارد و باید از بین زمان های پیشفرض، یکی را انتخاب کنید.

به همین سادگی، می توان Spotify را جهت خاموش شدن خودکار تنظیم کرد.

آیفون و اسپاتیفای با ارائه قابلیت تایمر خواب، یکی از نیازهای مهم بسیاری از کاربران خود را برطرف کرده اند. متاسفانه اپلیکیشن هایی نظیر YouTube Music هنوز به ویژگی تایمر خواب مجهز نشده اند، اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر