آموزش حذف افزونه مرورگر کروم به دو روش مختلف

رسانه کلیک - بسیاری از ما از افزونه ‌های مختلفی روی مرورگر کروم استفاده می‌کنیم که حذف آن‌ها کمی پیچیده است. در این مطلب نحو حذف این اپلیکیشن‌های کوچک را به دو روش مختلف به شما آموزش می دهیم. 

آموزش حذف افزونه مرورگر کروم به دو روش مختلف

افزونه‌ها در مرورگرها به خصوص مرورگر کروم نرم‌افزارهای کوچکی هستند که می‌توانند باعث بهبود عملکرد مرورگر در نمایش صفحات وب و افزایش قابلیت‌های آن شوند. اما گاهی اوقات افزونه مرورگر کروم فقط باعث پایین آمدن سرعت مرورگر می‌شوند و کارایی چندان زیادی ندارند و حذف افزونه راه حل اساسی برای برطرف کردن این مشکلات است.

از آنجایی که بسیاری از ما از افزونه‌های مختلفی روی مرورگر کروم استفاده می‌کنیم، و حذف آن‌ها کمی پیچیده است در این مطلب قصد داریم تا نحو حذف این اپلیکیشن‌های کوچک را آموزش دهیم.

برای حذف افزونه در مرورگر کروم، ابتدا مرورگر خود را باز کنید. روی آیکون Extensions یا افزونه‌ها که شبیه به یک دندانه است یا کلیک کنید. به جای این کار می‌توانید روی آیکون سه نقطه که برای باز کردن منو در صفحه مرورگر است کلیک کنید و سپس از فهرست باز شده روی گزینه Extensions کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه منویی برای شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه Manage Extensions کلیک کنید.

حذف افزونه مرورگر کروم در برگه Extensions نام افزونه‌ای را که می‌خواهید آن را حذف کنید، پیدا کنید. هر افزونه در برگه Extensions کادر و جعبه مخصوص به خود را دارد.

اگر می‌خواهید افزونه‌ای را غیرفعال کنید اما آن را حذف نکنید، دکمه کنار آن را خاموش کنید. در این حالت هر زمان که بخواهید می‌توانید افزونه را با روشن کردن دکمه کنار آن فعال نمایید.

حذف افزونه اگر می‌خواهید افزونه مرورگر کروم را کاملاً حذف کنید، روی دکمه remove که کنار نام افزونه قرار دارد کلیک کنید. با این کار در واقع شما افزونه را حذف می‌کنید و اگر بخواهید دوباره از آن استفاده کنید، باید آن را از اول روی مرورگر خود نصب کنید.

زمانی که افزونه مرورگر کروم را حذف می‌کنید یک پیام تأییدیه برای شما نمایش داده می‌شود. در این کادر دوباره روی دکمه remove کلیک کنید.

حذف افزونه مرورگر کروم به این ترتیب اکستنشن از روی مرورگر حذف خواهد شد.

روش دیگری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با سرعت بیشتری افزونه را حذف کنید. در این روش زمانی که روی دکمه Extensions کلیک می‌کنید، در صفحه باز شده روی آیکون سه نقطه عمودی کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Remove from Chrome را انتخاب کنید.

حذف افزونه مرورگر کروم به این ترتیب شما توانستید به راحتی اکستنشن را از روی مرورگر خود حذف کنید.

ارسال نظر