آموزش حذف اکانت تلگرام

تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی بوده که روزانه میزبان میلیون‌ها کاربر است. برخی کاربران بنا به دلایلی اقدام به حذف اکانت تلگرام خود می‌کنند. اما چگونه اکانت خود را در تلگرام حذف کنیم؟

آموزش حذف اکانت تلگرام

آموزش دیلیت دائمی حساب اینستا

آموزش حذف اکانت تلگرام

بدون شک تلگرام بهترین پیامرسان چند سال اخیر بوده است. این پیامرسان با انتشار آپدیت‌های بزرگ، بهترین امکانات را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. به خاطر پویایی و بروز بودن تلگرام، کاربران بسیاری این اپلیکیشن را در گوشی خود نصب کرده‌اند.

با این تفاسیر، برخی کاربران بنا به دلایل امنیتی یا شخصی خود، احتیاج دارند حساب کاربری خود را در تلگرام پاک کنند. حذف اکانت تلگرام کار ساده‌ای است، اما قبل از دیلیت اکانت تلگرام خود باید به یک نکته مهم توجه کنید.

با حذف اکانت تلگرام خود، تمامی اطلاعات چت‌ها، شماره تلفن‌ها و بخش Saved Messages اکانت شما به طور کامل پاک می‌شوند. بنابراین، به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید و از اطلاعات مهم خود بک‌آپ بگیرید.

دیلیت اکانت تلگرام دیلیت اکانت تلگرام

حذف اکانت به صورت مدت‌دار

تلگرام به صورت مستقیم اکانت کاربری را حذف نمی‌کند. در واقع این پیامرسان امکانی را گذاشته است که اگر کاربر بعد از یک زمان تعیین شده وارد حساب تلگرام خود نشد، اکانت او را حذف کند. برای حذف اکانت به صورت مدت‌دار، با گوشی خود به بخش Settings بروید.

سپس گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و روی تنظیمات Delete my account if away for کلیک کنید. در این صفحه، شما می‌توانید مدت زمان مدنظر خود را بین گزینه‌های ۱ ماه، ۳ ماه، ۶ ماه و ۱ سال انتخاب کنید.

حذف اکانت تلگرام به صورت مدت‌دار حذف اکانت تلگرام به صورت مدت‌دار

شایان ذکر است، تلگرام این تنظیمات را به صورت پیشفرض مدت ۶ ماه قرار داده است. پس از ذخیره تنظیمات، اگر در مدت تعیین شده وارد حساب تلگرام خود نشوید، این پیامرسان اکانت شما را به صورت کامل حذف خواهد کرد.

حذف کامل حساب تلگرام

برای دیلیت اکانت تلگرام فوری باید از طریق مرورگر اقدام کنید. برای انجام این کار، با گوشی یا پی‌سی خود روی صفحه Telegram Deactivation کلیک کنید تا صفحه مربوط به حذف اکانت باز شود. شماره موبایل خود را با پیش‌شماره کشور در این صفحه وارد کنید.

پاک کردن اکانت تلگرام وارد کردن کد برای پاک کردن اکانت

پس از وارد کردن شماره موبایل،‌ کدی برای شما پیامک می‌شود. این کد را در فرم وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید. ناگفته نماند، این کد به اپلیکیشن تلگرام نیز ارسال می‌شود. پس شما می‌توانید از یکی از این دو روش کد فرستاده شده را در فرم مورد نظر وارد کنید.

دیلیت اکانت تلگرام مرحله نهایی پاک کردن حساب کاربری تلگرام

حالا به بخش Telegram Core بروید. روی گزینه Delete Account کلیک کنید تا پروسه حذف اکانت کاربری شما شروع شود. در این بخش از شما دلیل حذف اکانت پرسیده می‌شود. این بخش اختیاری است و می‌توانید به این سوال پاسخ ندهید.

بعد از این سوال، از شما دوباره پرسیده می‌شود که آیا قصد حذف اکانت تلگرام خود را دارید؟ روی گزینه Yes, Delete my account کلیک کنید. هم‌اکنون توانستید حساب کاربری خود را به صورت کامل پاک کنید.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش کار با Reminder تلگرام

ارسال نظر