آموزش حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام

رسانه کلیک - در این مطلب روش مسدود کردن و حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام را آموزش می دهیم.

آموزش حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام

اگر در اینستاگرام پروفایل عمومی دارید، ممکن است زیر پست‌هایتان با کامنت‌های نامناسب و یا مجرمانه برخورد کنید. که جلوگیری از آن تقریباً غیر ممکن است.

معمولاً افرادی که حساب کاربری عمومی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارند، نمی‌توانند همه فالورهای خود را مجاب کنند که نباید کامنت نامناسب زیر پست‌های آن‌ها قرار دهند. خوشبختانه در اینستاگرام امکاناتی در اختیار صاحبان حساب‌های کاربری عمومی قرار داده می‌شود که اجازه مسدود کردن کامنت‌ها با محتوای نامناسب را به آن‌ها می‌دهد.

برای استفاده از این قابلیت‌ها شما باید ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود چه اندرویدی باشد و یا آیفون باز کنید. سپس روی عکس پروفایلتان در پایین صفحه گوشه سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام در صفحه باز شده روی آیکون همبرگری که بالای صفحه گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کنید و سپس وارد بخش تنظیمات شده و از منوی باز شده گزینه Privacy را انتخاب کنید.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام در قسمت Interactions گزینه Comments را انتخاب کنید.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام برای حذف کامنت‌هایی که دارای محتوای نامناسبی هستند، شما نیاز به استفاده از قابلیت Filters دارید. وقتی گزینه Hide Offensive Comments را انتخاب کنید، اینستاگرام بر اساس الگوریتم‌هایی که دارد می‌تواند کامنت‌های نامناسب را حذف کند و آن‌ها را بلاک کند. همچنین این قابلیت می‌تواند جواب‌هایی که برای استوری‌های شما و یا ویدیوهای لایو شما از طرف کاربران ارسال می‌شود را نیز فیلتر کند.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام البته این قابلیت‌های اینستاگرام همیشه پاسخگو نیست و ممکن است در برخی از موارد قادر به حذف کامنت‌ها با محتوای نامناسب نباشد. اما چون الگوریتم‌هایی که برای این قابلیت‌ها در اینستاگرام بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی تعریف شده است و در حال یادگیری هستند بنابراین عملکرد آن‌ها روز به روز بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از کارهایی که در این خصوص می‌توانید انجام دهید استفاده از گزینه Manual Filter است. شما در این قسمت می‌توانید عباراتی که به عنوان محتوای نامناسب شناخته می‌شود را وارد کنید تا کامنت‌هایی که حاوی این عبارات هستند، حذف شوند. وقتی این قابلیت را فعال می‌کنید، اینستاگرام از شما می‌خواهد که عباراتی را که می‌خواهید کامنت‌های حاوی آن‌ها حذف شوند را وارد کنید.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام این قابلیت روی وب سایت اینستاگرام نیز قابل دسترسی است. برای دسترسی به این قابلیت روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Privacy & Setting را انتخاب کنید و سپس گزینه Edit Comment Setting را انتخاب کنید.

حذف کامنت‌های نامناسب و مجرمانه در اینستاگرام وقتی کاربری زیر پست‌های شما، کامنتی را که حاوی این عبارات است قرار دهد، کامنت او برای دیگران قابل مشاهده نیست. در قسمت Manual Filter روی اپلیکیشن گوشی تلفن همراه شما، شما می‌توانید گزنه دیگری با عنوان Filter Most Reported Words را فعال کنید که در این حالت اینستاگرام از کامنت‌هایی را که حاوی کلماتی است که از سوی کاربران دیگر به عنوان عبارات نامناسب معرفی شده‌اند ( عباراتی که بیشترین تکرار را دارند) نیز حذف می‌کند.

برای ریپورت کردن یک کامنت در اینستاگرام ابتدا کامنت مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی علامت تعجب که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

از گزینه‌های نمایش داده شده روی گزینه Report This Comment کلیک کنید. می‌توانید دلیل اینکه این کامنت را می‌خواهید ریپورت کنید را بنویسید.

ارسال نظر