آموزش حذف یک شبکه وای‌فای در مک

رسانه کلیک - سیستم‌عامل مک به صورت خودکار شبکه‌های وای‌فای که قبلاً به آن‌ها متصل شده‌اید را در خود ذخیره می‌کند و به این ترتب به صورت خودکار به همان شبکه ذخیره شده متصل می‌شود. این قابلیت بعضی مواقع ممکن است کاربردی نباشد. به همین دلیل در این مطلب قصد دارم تا روش حذف شبکه‌های وای فای که به صورت خودکار در مک ذخیره شده‌اند را آموزش دهیم.

آموزش حذف یک شبکه وای‌فای در مک

حذف شبکه‌های وای فای نه تنها باعث می‌شود تا به صورت خودکار به آن شبکه متصل نشوید بلکه در برخی از موارد نیز برای حل مشکلاتی که در اتصال به یک شبکه وای‌فای ممکن است پیش بیاید، کمک کننده هستند.

برای حذف یک شبکه وای‌فای در سیستم عامل مک مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا روی آیکون مربوط به وای‌فای در نوار منوی مک کلیک کرده و گزینه Open Network Preferences را انتخاب کنید.

شبکه وای‌فای در مک روی گزینه advanced کلیک کنید.

شبکه وای‌فای در مک در برگه وای‌فای، صفحه را پایین بکشید و سپس شبکه‌ای را که می‌‌خواهید حذف کنید، انتخاب کنید. برای حذف آن روی علامت - کنار آن کلیک کنید.

شبکه وای‌فای در مک با این کار رمز ورود و کلیه اطلاعاتی که برای اتصال به شبکه وای‌فای مورد نظر در iCloud ذخیره شده است حذف می‌شود. این تغییرات روی همه دستگاه‌های اپل که به جساب کاربری شما متصل هستند اعمال می‌شود.

شبکه وای‌فای در مک در صفحه باز شده روی گزینه OK کلیک کنید.

شبکه وای‌فای در مک سپس روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

شبکه وای‌فای در مک به این ترتیب اطلاعات شبکه وای‌فای انتخاب شده از مک حذف می‌شود . برای اتصال دوباره به شبکه وای فای حذف شده، روی آیکون وای‌فای کلیک کنید تا منوی مربوط به آن باز شود و سپس مراحل اتصال به شبکه را به ترتیب طی کنید.

ارسال نظر