آموزش ساده حل مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه مشکل دانلود نشدن رسانه ها در اپلیکیشن واتس اپ را به آسانی حل کنید. پس با ما همراه باشید.

آموزش ساده حل مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

آیا تا کنون با مشکل دانلود رسانه ها (تصاویر و ویدیوها) دریافت شده در واتس اپ روی اندروید یا iOS مواجه شده اید؟ ویدیوهای بامزه ای که دوستان برای شما ارسال می کنند، قابل دسترس نیستند و پخش نمی شوند؟ با خواندن این مطلب می توانید به راحتی مشکل را حل کنید.

در این مقاله، راهنمای گام به گام برای حل مشکل دانلود نشدن رسانه های تصویری درپیام رسان واتس اپ ارائه می شود. در انتهای این مطلب یاد می گیرید که چگونه بدون هیچ دشواری خاصی، رسانه ها را از واتس اپ دانلود کنید.

1. بررسی اتصال اینترنتی

اگر در هنگام استفاده از اپلیکیشن یا برنامه ای که اجرای آن به اینترنت بستگی دارد، با مشکل مواجه شدید، بهتر است در ابتدا از وصل بودن اینترنت و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

بهترین راه برای بررسی اتصال اینترنت، استفاده از اپلیکیشن دیگر و بررسی قابلیت دسترسی آن به اینترنت است. همچنین می توانید به یک مرورگر دلخواه مثل کروم رفته و بررسی کنید که آیا به اینترنت وصل می شود یا خیر.

اگر اپلیکیشن یا مرورگر نیز قادر به دستیابی به اینترنت نشدند، باید نقطه اتصال اینترنت را مورد بازبینی قرار دهید.

حل مشکل اتصال وای فای

با خاموش و روشن کردن روتر وای فای آغاز کنید. اگر مشکل قطعی ارتباط پس از روشن شدن روتر حل نشد، به راهنمای روتر مراجعه کنید.

سرعت پایین وای فای و نحوه اصلاح آن

آیا به سرعت بالایی برای دانلود احتیاج دارید اما اتصال وای فای کُند است؟ در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه سرعت کند اتصال وای فای را اصلاح کرده و آن را افزایش دهید.

حل مشکلات مربوط به دیتای سلولی

در ابتدا، دیتای سلولی (داده های موبایل) را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اگر این کار به حل مشکل کمکی نکرد، حالت هواپیمای دستگاه را فعال کرده و پس از مدت کوتاهی غیرفعال کنید. البته، بهتر است ابتدا طرح اینترنتی خود را چک کنید تا مبادا تمام شده باشد. در صورت تمام شدن حجم اینترنتی خود، شارژ مجدد مشکل را به کلی حل می کند.

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

اگر باز هم قادر به دانلود فایل های رسانه ای روی واتس اپ نبودید، سعی کنید تا به نحوی سرعت اتصال داده های موبایل را افزایش دهید.

2. بررسی حافظه دستگاه

در صورت عدم وجود حافظه محلی یا حافظه جانبی کافی روی دستگاه، به هیچ وجه نمی توانید فایلی را از اپلیکیشن واتس اپ یا هر برنامه دیگری دانلود کنید. فرض کنید که فایل مورد نظر برای دانلود، یک ویدیوی 50 مگابایتی است و تنها 40 مگابایت روی فضای ذخیره ساز دستگاه شما وجود داشته باشد. در این صورت واتس اپ نمی تواند دانلود این فایل را به پایان برساند.

برای گوشی یا دستگاه اندرویدی، باید اپلیکیشن File Manager را باز کرده و سپس بررسی کنید که چه میزان فضای ذخیره سازی آزاد روی دستگاه وجود دارد. همچنین می توانید به بخش Settings رفته و سپس گزینه Storage را انتخاب کنید تا از میزان فضای آزاد یا اشغال شده روی دستگاه باخبر شوید.

به طور ایده آل، حافظه آزاد روی گوشی یا دستگاه باید بیشتر از اندازه فایل مورد نظر جهت دانلود باشد. در صورت عدم داشتن فضای ذخیره سازی کافی و البته اصرار برای دانلود فایل، می بایست حافظه دستگاه خود را خالی کنید.

اگر از آیفون یا آیپد استفاده می کنید، به قسمت Settings و بخش General رفته و سپس گزینه iPhone Storage/ iPad Storage را انتخاب کنید تا از میزان حافظه کاربردی و فضای آزاد باقی مانده روی دستگاه مطلع شوید.

در صورت عدم وجود فضای آزاد روی گوشی یا دستگاه خود، باید مقداری از حافظه را با پاک کردن موارد تکراری و بدون استفاده و یا حافظه پنهانی خالی کنید.

3. بررسی مجوزهای ذخیره سازی/ رسانه ها روی دستگاه

یکی دیگر از روش های حل مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ یا هر برنامه دیگری، بررسی مجوزهای ذخیره سازی و رسانه ها است. اگر برنامه واتس اپ مجوز لازم برای دستیابی به حافظه گوشی یا تصاویر را نداشته باشد، آنگاه در هنگام ذخیره سازی فایل های رسانه ای قطعا با پیام خطا رو به رو خواهید شد. در این حالت باید به بخش مجوزها رفته و به واتس اپ اجازه دهید تا به حافظه دسترسی پیدا کند.

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

نحوه تعیین مجوز برای ذخیره سازی واتس اپ روی اندروید

به قسمت Settings و بخش Apps&notification رفته و برنامه whatsApp را انتخاب کنید. سپس به بخش Permissions رفته، روی Storage ضربه زده و Allow را انتخاب کنید.

نحوه تعیین مجوز برای دسترسی به تصاویر روی iOS

اپلیکیشن Settings را باز کرده و به بخش Privacy بروید. سپس گزینه Photos را انتخاب کرده و از لیست اپلیکیشن ها، روی نام whatsApp ضربه بزنید. مطمئن شوید که All Photos انتخاب شده باشد.

4. بستن اجباری واتس اپ

زمانی که اپلیکیشن به اصطلاح گیر می کند و یا برخی ویژگی های آن به درستی کار نمی کنند، بستن اجباری یا همان Force-Close کردن اپلیکیشن یک راهکار عالی برای بازگشت عملکرد صحیح برنامه است. با دنبال کردن مراحل زیر، می توانید اپلیکیشن های روی گوشی هوشمند خود را Force-Close کنید.

نحوه Force-Close کردن واتس اپ روی اندروید

به منوی Settings رفته و روی گزینه Apps&notifications ضربه بزنید. سپس برنامه whatsApp را از مجموعه اپلیکیشن های باز شده اخیر انتخاب کنید. در صورت عدم مشاهده whatsApp در این مجموعه، روی گزینه See All Apps ضربه زده و این اپلیکیشن را از لیست برنامه های نصب شده انتخاب کنید. در نهایت، روی آیکون Force Close ضربه بزنید و پس از نمایش پیام تایید، گزینه OK را انتخاب کنید.

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

نحوه Force-Close کردن واتس اپ روی iOS

روی دکمه فیزیکی Home دو بار کلیک کنید (برای آیفون 8 یا نسخه های قبلی و آیفون SE 2020) و یا انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و پس از ظاهر شدن پیش نمایش اپلیکیشن ها، انگشت خود را بردارید. انگشت خود را روی پیش نمایش whatsApp قرار داده و به سمت بالا بکشید تا برنامه Force Close شود.

مجددا واتس اپ را باز کرده و بررسی کنید که آیا مشکل دانلود نشدن رسانه ها حل شده است یا خیر.

5. دستگاه را روشن و خاموش کنید

خاموش و روشن کردن گوشی یا دستگاه، به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند. دستگاه را خاموش کرده و پس از روشن شدن آن، بررسی کنید که آیا قابلیت دانلود رسانه ها در واتس اپ بازیابی شده است یا خیر.

6. بررسی کارکرد سرورهای واتس اپ

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ می تواند به سرورهای این اپلیکیشن ربط داشته باشد. بعضی مواقع ممکن است سرورهای واتس اپ از کار افتاده باشند. در این حالت امکان استفاده از برخی قابلیت ها و ویژگی های خاص این برنامه وجود ندارد. برای بررسی خرابی یا صحت عملکرد سرورهای واتس اپ، می توان از پلتفرم های جانبی (و معتبری) نظیر DownDetector یا Outage.Report استفاده کرد.

7. بروزرسانی واتس اپ به جدیدترین نسخه

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در نظر گرفت، استفاده از تازه ترین نسخه واتس اپ روی دستگاه است. نسخه های قدیمی این اپلیکیشن گاهی دارای اشکال بوده و مانع اجرای برخی قابلیت ها می شوند. نسخه های جدیدتر، این اشکالات را حل کرده و عملکرد واتس اپ را به حالت عادی باز می گردانند. پس از بروز بودن نسخه اپلیکیشن خود مطمئن شوید.

8. فعال سازی گزینه Save To Camera Roll برای آیفون

در صورت عدم ذخیره خودکار ویدیوها و تصاویر دریافت شده از واتس اپ روی گوشی آیفون، از فعال بودن قابلیت Save To Camera Roll اطمینان حاصل کنید. پس واتس اپ را باز کرده، به قسمت Setting و سپس Chats رفته و گزینه Save To Camera Roll را فعال کنید.

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

از این گذشته، می توان پیکربندی واتس اپ را به نحوی تنظیم کرد که فایل های رسانه ای را از پیام های فردی یا گروهی به طور خودکار ذخیره و دانلود کند. برای این کار، کافیست چت مورد نظر را باز کرده و به قسمت info مخاطب یا گروه بروید. سپس قابلیت Save To Camera Roll را فعال کرده و گزینه Always را انتخاب کنید.

دانلود نشدن رسانه ها در واتس اپ

9. بازنشانی مجدد تنظیمات شبکه

اگر با انجام تمام مراحل بالا، باز هم مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ حل نشد، باید تنظیمات شبکه را بازنشانی (ریسِت) کنید، مخصوصا اگر مشکل از وای فای یا داده موبایل باشد. در صورت استفاده از گوشی یا دستگاه اندرویدی، به بخش Settings و قسمت Systems رفته و گزینه Advanced را انتخاب کنید. سپس به قسمت Reset Options رفته و روی گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth ضربه بزنید.

در این صورت از شما خواسته می شود تا با ورود کلمه عبور یا PIN گوشی، بازنشانی تنظیمات شبکه را مورد تایید قرار دهید.

برای ریست کردن تنظیمات شبکه روی آیفون یا آیپد، به بخش Settings و قسمت General رفته و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. حال کد عبور (پسکد) آیفون را وارد کرده و روی Reset Network Settings ضربه بزنید.

دانلود نشدن رسانه در واتس اپ

توجه داشته باشید که بازنشانی یا همان ریست کردن تنظیمات شبکه، منجر به پاک شدن تمام پیکربندی های ذخیره شده قبلی برای شبکه های وای فای و داده های سلولی می شود.

نصب مجدد واتس اپ

با پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله، مشکل دانلود نشدن رسانه در واتس اپ باید حل شود. اما هیچ چیز در این دنیا قطعی نیست! در صورت عدم حل شدن مشکل، چاره ای به غیر از حذف واتس اپ از روی دستگاه و نصب مجدد آن باقی نمی ماند. این گزینه، قطعا مشکل را حل می کند. البته توجه داشته باشید که پیش از حذف اپلیکیشن از روی دستگاه، یک نسخه پشتیبان از پیام ها تهیه کنید تا گفتگوها و فایل های مهم از دست نروند.

ارسال نظر