آموزش حل مسائل مختلف ریاضی با استفاده از ابزار گوگل لنز

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش می دهیم تا مسائل مختلف ریاضی را با گرفتن یک عکس ساده و با استفاده از ابزار مهم و کاربردی گوگل لنز (Google Lens) حل کنید.

آموزش حل مسائل مختلف ریاضی با استفاده از ابزار گوگل لنز

ماشین حساب جزو آن دسته از وسایلی است که می توانید برای حل مسائل ریاضی روی آن حساب کنید. اما گاهی تایپ کردن یک معادله در آن می تواند بسیار وقت گیر و طاقت فرسا باشد. در چنین شرایطی می توان از گوگل لنز (Google Lens) استفاده کرد. کافی است تا عکس معادله را در این برنامه آپلود کرده و جواب آن را دریافت کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.

برای دسترسی به گوگل لنز در اندروید روش هایی مختلفی وجود دارد. اما ساده ترین راه برای استفاده از این ابزار روی دستگاه های اندرویدی، آیفون و آیپد از طریق اپ Google است.

گوگل لنز قادر است تا جواب معادلات ساده ریاضی مانند 5+2 یا مسائل پیچیده تر مثل xᶺ2 - 3x + 2 را در اختیار شما بگذارد‌. فرقی نمی کند که مسئله به صورت دستی روی کاغذ نوشته شده باشد یا در محیط های دیجیتال تایپ شده باشد. کافی است تا از صورت مسئله اسکن بگیرید. آنگاه گوگل لنز جواب را برای شما محاسبه خواهد کرد.

حل مسائل ریاضی به کمک ابزار گوگل لنز

ابتدا اپ Google را روی دستگاه اندرویدی، تبلت، آیفون یا آیپد خود باز کنید. حال روی آیکون Lens واقع در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید.

حال گزینه های متعددی برای شما به نمایش در می آیند که شما باید از بین آن ها Homework را انتخاب کنید.

حال دوربین خود را روی معادله بگیرید. مطمئن شوید که مسئله ریاضی تماما درون کادر قرار دارد. سپس کلید شاتر دوربین را بزنید.

ابتدا بررسی کنید که آیا معادله مورد نظر به درستی در قسمت بالا به نمایش درآمده یا خیر. جواب مسئله در قسمت پایین ظاهر می شود. اگر تمایل دارید تا از فرایند حل مسئله را نیز مشاهده کنید، باید گزینه Step to Solve را انتخاب کنید.

جهت اسکن معادله بعدی در همان عکس، روی آیکون T واقع در گوشه سمت راست و بالای صفحه، ضربه بزنید.

حال مانند شکل زیر، معادله بعدی را انتخاب کنید تا جواب آن برای شما به نمایش درآید.

نتیجه درست مثل حالت قبل در پایین صفحه ظاهر می شود.

اگر گوگل قادر به یافتن پاسخ صحیحی برای مسئله نبود، می توانید با کشیدن انگشت خود از پایین به بالا، نتایج جستجوی گوگل را از بین منابع مختلف مشاهده کنید.

همانطور که ملاحظه کردید، می توان با استفاده از یک عکس ساده، از گوگل لنز برای حل مسائل ساده یا حتی پیچیده ریاضی کمک گرفت.

ارسال نظر