آموزش حل مشکل عدم ارسال و باز نشدن ویس در واتساپ

رسانه کلیک - اگر شما هم با مشکل عدم ارسال یا باز نشدن ویس در واتساپ روبه‌رو شده‌اید، در این مطلب راه‌حل‌های این مشکل را یاد بگیرید. 

آموزش حل مشکل عدم ارسال و باز نشدن ویس در واتساپ

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نتوانید ویسی که دوستتان در واتساپ برایتان ارسال کرده را باز کنید یا هر چه قدر تلاش کرده‌اید ویستان برای دیگران ارسال نشده است. این مشکل دلایل مختلف و راه حل‌های مختلفی دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

راه‌های حل مشکل عدم ارسال ویس در واتساپ

۱- بررسی مجوز دسترسی به میکروفون در اندروید:

برای حل این مشکل ابتدا باید مطمئن شوید که دسترسی به میکروفون برای اپلیکیشن واتساپ فعال است. برای این کار وارد تنظیمات یا Setting (معمولا با علامت چرخ‌دنده نمایش داده می‌شود) گوشی خود شوید و عبارت Apps and Notification را لمس کنید.

در این صفحه لیستی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شما نمایش داده می‌شود. وارد قسمت مربوط به اپلیکیشن WhatsApp شوید.

در صفحه جدید وارد بخش Permissions شوید تا بتوانید دسترسی این پیام‌رسان را به بخش‌های مختلف گوشی خود بررسی کنید.

باز نشدن ویس در واتساپ

سپس روی عبارت Microphone کلیک کنید. سپس دو گزینه Allow و Deny برای شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Allow انتخاب شده باشد تا بتوانید در واتساپ ویس ارسال کنید.

باز نشدن ویس در واتساپ

۲- بررسی مجوز دسترسی به میکروفون در iOS:

در گوشی‌های آیفون هم باید دسترسی واتساپ به میکروفون گوشی فعال باشد. برای این کار باید به تنظیمات یا Setting مراجعه کنید. وارد قسمت Apps شوید و بخش مربوط به WhatsApp را باز کنید.

در این صفحه کلید شناوری که کنار عبارت Microphone قرار دارد باید به رنگ سبز باشد تا بتوانید در واتساپ خود ویس ارسال کنید.

باز نشدن ویس در واتساپ

۳- حذف برنامه‌های ضبط صدا:

گاهی‌اوقات برخی از اپلیکیشن‌های ضبط صدا یا ضبط مکالمه، دسترسی واتساپ به میکروفون را مختل می‌کنند. اگر راه‌حل بالا را امتحان کرده‌اید و باز هم نمی‌توانید در واتساپ ویس ارسال کنید، اپلیکیشن‌های ضبط صدا را در گوشی خود پاک کنید. با این کار به احتمال زیاد مشکل شما برطرف می‌شود.

راه‌های حل مشکل باز نشدن ویس در واتساپ

۱- خالی کردن حافظه:

گاهی‌اوقات دلیل باز نشدن ویس در واتساپ، بیش از حد پر بودن حافظه داخلی گوشی است. اگر حافظه داخلی گوشی شما خیلی پر شده است، مقداری از فضای حافظه را خالی کنید تا بتوانید ویس‌های واتساپ را به‌راحتی دانلود کنید.

۲- پاک کردن حافظه کش:

پر بودن حافظه کش (Cache) اپلیکیشن واتساپ نیز ممکن است باعث باز نشدن ویس شود. برای پاک کردن این حافظه باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و قسمت Apps را باز کنید.

در لیست اپلیکیشن‌های خود، پیام‌رسان واتساپ را انتخاب کنید.

وارد بخش Storage & Cache شوید.

سپس روی عبارت Clear Cache کلیک کنید.

باز نشدن ویس در واتساپ

ارسال نظر