آموزش روش تغییر مرورگر پیش‌فرض در iOS 14

رسانه کلیک - خوشبختانه در نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون یا همان iOS 14 قابلیت تغییر مرورگر پیش‌فرض اضافه شده است و در این مطلب روش این کار را آموزش می‌دهیم.

آموزش روش تغییر مرورگر پیش‌فرض در iOS 14

مرورگر سافاری یکی از بهترین مرورگرهای وب در گوشی‌های آیفون و آیپد است. اما مرورگر گوگل کروم از آن دسته مرورگرهایی است که کاربران بیشتری دارد و سهم بیشتری از بازار مرورگر‌ها را در دست دارد. خوشبختانه در نسخه 14 سیستم‌عامل iOS و نسخه‌های جدیدتر شما می‌توانید هر مرورگری را به غیر از مرورگر سافاری به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

برای تغییر مرورگر پیش‌فرض در سیستم‌عامل iOS ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کنید.

تغییر مرورگر پیش‌فرض در آیفون و آیپد در منوی باز شده در قسمت مرورگرها یا Browser مرورگر پیش‌فرض خود را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید مرورگر کروم یا Chrome را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

تغییر مرورگر پیش‌فرض در آیفون و آیپد اگر مرورگرهای شرکت‌های دیگر مثل فایرفاکس یا غیره در به روزرسانی‌های خود امکان پشتیبانی از قابلیت‌های اپل را ایجاد کرده باشند، باید گزینه Default Browser App برای شما نمایش داده شود. اگر این گزینه وجود دارد روی آن کلیک کنید.

تغییر مرورگر پیش‌فرض در آیفون و آیپد با کلیک روی این گزینه صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن فهرستی از مرورگرها نمایش داده شده است. روی نام مرورگر مورد نظر خود که می‌خواهید به عنوان مرورگر پیش‌فرض برای شما انتخاب شود، کلیک کنید.

تغییر مرورگر پیش‌فرض در آیفون و آیپد سپس روی دکمهBack کلیک کنید تا از اپلیکیشن تنظیمات خارج شوید. از این پس با کلیک روی هر لینکی، وب سایت مورد نظر شما روی همان مرورگری که به عنوان مرورگر پیش‌فرض انتخاب کرده‌اید باز می‌شود.

ارسال نظر