آموزش روش حل مشکل میکروفون در ویندوز 10

رسانه کلیک - در این مطلب دو روش ساده برای حل مشکل میکروفون در ویندوز 10 را آموزش می‌دهیم.

آموزش روش حل مشکل میکروفون در ویندوز 10

گاهی‌اوقات ممکن است که میکروفون شما توسط ویندوز 10 شناسایی نشود یا مشکلات دیگری برای میکروفون به وجود بیاید. شاید با خودتان فکر کنید که لپ تاپ یا کامپیوتر شما خراب شده است و برای حل مشکل باید به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ اما روش حل مشکل میکروفون در ویندوز 10 از چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است و اصلا جای نگرانی نیست.

با استفاده از روش‌هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم خودتان به راحتی می‌توانید مشکل میکروفون در ویندوز 10 را رفع کنید.

روش‌های رفع مشکل میکروفون در ویندوز 10

۱- بررسی مجوز دسترسی به میکروفون

برای اتصال هر دستگاهی به سیستم خود ابتدا باید مجوز دسترسی به آن بدهید. برای این کار ابتدا روی علامت ویندوز در گوشه پایین و سمت چپ مانیتور کلیک کنید تا وارد منوی start شوید؛ سپس بخش Setting که علامت چرخ‌دنده دارد را باز کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه Privacy کلیک کنید.

مشکل میکروفون در ویندوز 10

از نوار طوسی رنگ موجود در کنار صفحه، روی عبارت Microphone کلیک کنید. سمت راست صفحه عبارت Microphone access for this device را پیدا کنید. اگر در ادامه آن عبارت off نوشته شده باشد یعنی مجوز دسترسی میکروفن خاموش است و باید روی گزینه Change کلیک کنید تا آن را تغییر دهید.

مشکل میکروفون در ویندوز 10

برای تغییر وضعیت از off به on نیز باید روی دکمه شناور کلیک کنید تا از رنگ خاکستری به آبی تبدیل شود. پایین صفحه عبارت Allow apps to access your microphone را پیدا کنید و اگر خاموش بود آن را روشن کنید. پایین صفحه لیستی از برنامه‌های موجود در سیستم شما وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید مجوز دسترسی به میکروفون برای کدام یک از آن‌ها فعال باشد.

مشکل میکروفون در ویندوز 10

این روش مشکل میکروفون در ویندوز 10 در اکثر موارد برطرف می‌شود.

۲- انتخاب میکروفون

کلید Windows (که علامت پنجره ویندوز روی آن قرار دارد) و کلید R را همزمان فشار دهید تا یکگ صفحه کوچک سمت چپ باز شود. عبارت Control Panel را در کادر مربوطه تایپ کنید و بعد دکمه Enter روی کیبورد را فشار دهید یا روی گزینه OK کلیک کنید.

مشکل میکروفون در ویندوز 10

در پنجره‌ای که باز می‌شود روی گزینه Hardware and Sound کلیک کنید.

سپس روی گزینه Sound کلیک کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، تب Recording را باز کنید و در یک نقطه از فضای خالی و سفید پایین پنجره «کلیک راست» کنید. دو عبارت برای شما نمایش داده می‌شود که باید کنار هر دو آن‌ها تیک باشد. اگر این تیک نبود، آن را فعال کنید.

مشکل میکروفون در ویندوز 10

در این قسمت لیست میکروفون‌های سیستم شما نمایش داده می‌شود. روی همه آن‌ها کلیک راست کنید. در منویی که باز می‌شود، روی اولین گزینه کلیک کنید تا عبارت disable به enable تغییر کند.

ارسال نظر